Change of plans - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Donderdag 18 januari

Tranen rollen over mijn wangen van woede. De bus naar het oosten is weggereden ook al stond ik op het juiste adres ruim op tijd. De vrouw aan de telefoon geeft aan dat het mijn eigen fout is want de rest was wel op het juiste adres.

Als ik naar de website verwijs, ziet ze in dat ik gelijk heb. Ze kan alleen niks voor me doen. Ze wil mijn trip verzetten naar zaterdag, maar door mijn krappe planning en activiteiten die geboekt zijn gaat dat niet lukken.

Ze geeft aan dat ze het geld kan vergoeden en ze helpt me met het inplannen van de nieuwe bussen. Ik bel heel veel bedrijven en kan gelukkig alles verzetten.

Baal baal, ik had graag dat stuk ook gezien, maar helaas. Later op de dag hoor ik van een andere meid dat het erg tegengevallen is, dat fleurt me op.

Andrea, Grace en Jazz komen naar mijn hostel en vrolijken me op. In de late middag ga ik met Essi, een Finse meid naar de Polynesian spa. Daar drink ik een smoothie en geniet van de relaxe warme baden.

Ik ben een stuk positiever en ik vind 2 dagen extra in het zuiden eigenlijk wel prettig.

Vrijdag 19 januari

Om 9.05 uur word ik opgepikt om naar Wai O Tapu en Waimangu te gaan.

Wai O Tapu is een park met vele geothermische baden erin. Bepaalde mineralen zorgen voor specifieke kleuren. Het was erg mooi en interessant om te zien. Onthouden waardoor het precies allemaal komt, heb ik helaas niet.

Na een 1.5 uur wandelen hebben we alle 25 bijzondere lakes gezien en vertrekken we naar Waimangu. Dit is een wandelroute van een kleine 2 uur. De route loopt langs verschillende hotsprings, lakes en veel natuur. Erg mooi om te zien. Hoe verder we lopen hoe minder warm het is en steeds meer vogels die in het water zijn.

Het was een geslaagde dag en ik had gezelschap van Shona, een Engelse meid die ik in Raglan ook al had gezien. Gezellig!

Gelukkig heb ik deze twee dagen lekker kunnen genieten, maar na 5 dagen Rotorua en die heerlijke rotte eieren geur ben ik er wel klaar mee.

Op richting het zuiden van het Noorder Eiland.

Liefs,

Monique


  • 20 Januari 2018 - 10:01

    Sabrina:

    Ohhh lieverd, dat is even balen zeg! Pfff, ik wilde je instantly knuffelen toen ik het las!!! Maar dan maar even virtueel hihi. Gelukkig wel goedgekomen, bikkel die je bent! Ik geniet van al je verhalen! Amuseer je lieverd, over een paar maanden kunnen we weer knuffelen. Dikke kus

  • 20 Januari 2018 - 10:55

    Mam&pap:

    Ogherm wat erg en dan heb je gelijk, maar daar heb je niks aan, Gelukkig is het weer goed gekomen.
    Wat een prachtige natuur.
    Knuffel Xxx mam&pap

  • 21 Januari 2018 - 12:40

    Nancy:

    Aaah balen!! Germss!! Gelukkig was het een tegenvaller en heb je niks gemist !
    Mooie natuur daar en snap dat je die geur van rotte eieren zat bent hahaha!
    Fijn dat je steun en afleiding krijgt van je reisgenoten!

    Kijk uit naar je nieuw verhaal!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13865

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: