Mount Cook and Christcurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Mount Cook and Christcurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Mount Cook and Christcurch

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Woensdag 7 februari

De spierpijn lijkt mee te vallen. Opgelucht sta ik op en maak me klaar voor vertrek.

Hannah en Bente staan buiten al te wachten en ik sluit bij ze aan. Nog een paar dagen samen reizen! Helaas ook mijn laatste dagen in Nieuw Zeeland.

Mount Cook ziet er op plaatjes geweldig uit, dus ik ben heel benieuwd naar de real life versie.

Het is een lange rit en onderweg hebben we een paar mooie stops. We stoppen bij een prachtig mooi en blauw meer (ik denk lake Pukaki). We denken Mount Cook in de verte te zien, maar het is een andere berg.

We rijden nog wat door een mogen een kleine wandeling maken. Een wandeling met vele trappen en ja hoor, daar is de spierpijn. Minder fijn! Maar wel een leuk uitzicht. Gelukkig is het maar 20 minuten omhoog.

Uiteindelijk komen we in Mount Cook aan en gaan we een lange boardwalk lopen. 1.5 uur heen en ook weer terug. De walk is wel erg mooi en de moeite waard.

Bij het uitzichtpunt aangekomen vind ik Mount Cook minder inspirerend dan verwacht. We maken wat foto's en gaan weer terug. We hebben honger en maken een heerlijke vegetarische maaltijd. Vervolgens lig ik rond 21.15 uur al in bed, uitgeput!

Donderdag 8 februari

Wederom een lange rij dag. We stoppen voor een half uur bij Lake Tekapo. Veel te kort, want het is een prachtige omgeving. Dit is echt een plek waar ik langer had willen blijven.

Vervolgens een lunchstop in Geraldine, een klein schattig dorpje.

Als we in Christcurch zijn aangekomen zit ik in een ander hostel dus mag ik mijn weg gaan zoeken. Ik deel een uber met nog 3 meiden en ben voor 2 dollar op bestemming.

Niet lang daarna spreek ik af met Hannah en Bente om door de Botanical Garden te lopen. Een mooie tuin, met een leuke rozentuin.

We verkennen vervolgens de stad samen met Josie en eten bij de Mexicaan. Heerlijk gegeten, maar een toetje kan er nog wel bij.

Een oreo ijsje van de supermarkt! Jammie, happy me.

Omdat dit het afscheid is van Hannah gaan we op zoek naar een bar om een afsluitend drankje te doen. Moeilijk te vinden, al slagen we er wel in. Daarna komt het afscheid. Ik vind het niet leuk om afscheid te moeten nemen, maar dit hoort toch echt ook bij reizen.

Een paar dikke knuffels met lieve woorden en onze wegen scheiden zich.

Vrijdag 9 februari

Uitslapen! Dat heb ik al lang niet meer gedaan. Heerlijk even blijven liggen voordat ik opsta. Wat een luxe. Daarna een lekkere douche en rustig ontbijten. Heerlijke start van mijn laatste dag hier.

Bente en ik gaan op souvenir jacht. We willen graag iets meenemen voor thuis, een mooie herinnering. Ik kan niks vinden helaas en rond de middag heb ik er genoeg van.

Josie is inmiddels aangesloten en we gaan naar het Canterbury Museum. Een gratis museum waar onder andere de 50 beste foto's van National Geographic worden getoond. Erg mooi!

Daarna ga ik naar mijn hostel en pak mijn tas in. Vanacht mag ik richting airport om vervolgens naar de Filippijnen te gaan. Ursenna is al onderweg, leuk om haar weer te zien!

Nieuw Zeeland wat was je mooi! Met je prachtige natuur, je puurheid en je activiteiten. Zoveel gedaan en onwijs veel genoten. Een cyclonische storm overleefd en ook de zon in mijn gezicht gehad. Mijzelf fysiek uitgedaagd maar ook heerlijk gezeten en bewonderd.

Nieuw Zeeland in één woord ben je WAUW! Met hoofdletters, want wat is alles toch indrukwekkend mooi. Zeker the South Island is een grote favoriet. 5 weken zijn veel te kort en ik heb het gevoel een korte introductie te hebben gehad, dus wat kom ik graag weer terug hier naartoe. En dan blijf ik langer en reis ik met een campervan, want ik wil graag mijn eigen pad bewandelen hier.

Nieuw Zeeland is mijn nummer 1 tot nu toe!

Liefs,

Monique


  • 09 Februari 2018 - 14:40

    Nancy:

    Op na een nieuw avontuur! Geniet ervan met Ursenna !
    Wat ik heb mee mogen genieten is NZ inderdaad mooi en vol verrassingen hihi!
    Heb je weer iets om naar uit te kijken om samen met Martin van te kunnen genieten en ontdekken.
    Jullie buckelist van reizen maken zal zich blijven stapelen haha !

    Fly safe sis en have fun !

    xx liefs Buddha en mij

  • 11 Februari 2018 - 09:31

    Martin:

    Hai lieverd,

    een mooie afsluiting van een prachtig avontuur :) Weet dat je het spannend vind om naar Azië te vertrekken maar je bent een super sterke vrouw en jij kunt de hele wereld aan! ben trots op je mop en geniet van je nieuwe avontuur :)

    heel veel liefs en kusjes voor jou

  • 12 Februari 2018 - 09:58

    Mam&pap:

    Wat een prachtige bergen, geweldige uitzichten.
    Heel succes en plezier met de volgende avonturen.

    Knuffel Xx
    mam&pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13864

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: