Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zaterdag 3 januari

Om 14.00 uur zou de bus komen, daarom waren we zo vroeg begonnen aan de hike. Uiteindelijk kwam bij pas om 16.00 uur. Tegen de tijd dat ik in Queenstown ben en ingecheckt, is het al na 19.00 uur.

En wie is er in Quuenstown? Hannah! Wat leuk om haar weer te mogen zien!

Met Hannah en Bente ga ik de beroemde Ferg burger eten. Hij smaakt heerlijk, maar waarom mensen in de rij gaan staan en een uur wachten (net als wij), dat snap ik niet. Ik doe het omdat iedereen er vol lof over verteld. Waarschijnlijk doet iedereen dat.

We eten onze burger bij het meer en worden gestalkt door eenden en meeuwen. Die vinden het blijkbaar ook erg lekker.

Het was fijn om Hannah weer te zien. Ik heb haar gemist!

Zondag 4 januari

Milford sound! Een prachtig gebied waar helaas heel veel regen valt (6.7 meter regen per jaar en de Amazone heeft 4.7 meter). Dat zorgt er niet voor dat het niet de moeite waard is gelukkig.

Het is een lange reis voor een kleine 2 uur over het water varen. Het uitzicht onderweg is het wel meer dan waard. Prachtig! Fiordland National Park is echt heel erg mooi. Jammer dat het maar een dagtocht is.

Iemand vergeleek de boottocht met Halong Bay in Vietnam, dus dat ga ik deze zomer samen met Martin vergelijken!

De vele stops tussendoor laten me inzien hoeveel spierpijn ik heb van mijn hike gisteren. Ik kan amper opstaan, laat staan lopen. Ahg, nu weet ik wel dat ik hard gewerkt heb.

In de avond eet ik samen met 3 mensen die ik heb leren kennen vandaag. Gezellig en goedkoop. Top! Een prima afsluiter als je het mij vraagt.

Maandag 5 januari

Op naar Glenorchy, een klein dorpje van waaruit je de Dart river op kunt. Dat ga ik dan ook doen met een jetboot. Een geweldige tocht over het water in de prachtige natuur van Mount Aspiring.

Daarna krijgen we opblaasbare kajakken en komen we op die manier rustig terug. We maken een mooie tussenstop om te lunchen en ik geniet van het uitzicht, de regen, het eten, de leuke nieuwe mensen om me heen, het actief bezig zijn, echt alles. Prachtige dag weer.

In de avond ga ik eten met Josie, een meisje wat ik op de bootcruise gisteren heb leren kennen. We gaan naar Devil burger en ja, burgers zijn nu eenmaal mijn favoriet. Ik smul ervan en kijk terug op een mooie dag.

Daarna zie ik nog bekenden van de eerste bus en drinken we een drankje.

Dinsdag 6 januari

Ben Lomond, DE hike in Queenstown. Minder zwaar dan Roys Peak, omdat hij minder stijl is. Maar wel veel langer. 12 km omhoog in 3 uur en 45 minuten waar 4 uur voor staat vind ik toch best netjes. Het uitzicht boven is prachtig!!! Deze keer geen wolken en 360 graden uitzicht. Josie is met me mee gelopen en die heb ik 3 uur en 45 minuten lang moeten motiveren. Ook al waren er stukken dat ik zelf dacht shit ik kan niet meer, ik mocht mezelf EN haar motiveren. Nooit geweten dat iemand motiveren zo zwaar kan zijn. Haha. Ze is er wel gekomen en ook al zei ze een hekel aan me te hebben, ik weet dat ze diep van binnen trots is op zichzelf en blij is dat ik haar mee heb gesleurd.

De tocht naar beneden duurt 2 uur en 45 minuten. Een uur korter, maar er leek geen eind aan te komen. Zo gek, iedere keer dacht ik er al te zijn, maar helaas.

Ik was uitgeput, heb een was gedraaid, heerlijk genoten van mijn welverdiende douche, en samen met Josie gegeten.

Uitgeput of niet, deze keer sleept zij mij mee, maar dan naar de kroeg. Een paar drankjes en een dansje, maar zodra het 0.45 uur is ga ik toch snel naar huis. Ik ben doodmoe en morgen vertrekt de bus weer op tijd!

Nagenietend van mijn prestatie val ik met een glimlach op mijn gezicht in slaap. Benieuwd naar de spierpijn deze keer.

Liefs,

Monique


  • 08 Februari 2018 - 12:22

    Sabrina:

    Ik zit weer weg te dromen bij je foto's.. geweldig! En je straalt schat! XXX

  • 08 Februari 2018 - 17:06

    Nancy:

    Ik sluit me aan bij Sabrina. Wauw ! Zo fijn om te lezen en zien dat je je zo goed vermaakt!
    Nog 20 dagen en dan samen genieten!! Can 't wait!!!

  • 09 Februari 2018 - 17:04

    Martin:

    Hai mop,

    Fanatiek jong hertje dat je bent :) echt respect voor jou! top bereiken is een maar ook nog iemand mee trekken, kunt wel bij defensie solliciteren :) wanneer gaan we samen terug? heel benieuwd naar halong bay, en samen met jou is geweldig :)

    liefs Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 13870

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: