Stray-Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Stray-Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Stray-Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dinsdag 9 januari

6.00 uur; Mijn alarm gaat af, zuchtend snooze ik het. Als hij de tweede keer afgaat besef ik waarom hij zo vroeg staat en stap ik uit bed.

7.05 uur; Lopend door de straten van Auckland verbaas ik me hoe druk het al is op dit tijdstip.

7.20 uur; Aangekomen bij mijn pick up point leer ik al verschillende mensen kennen die ook mee de Stray bus ingaan. Alles lijkt goed geregeld en tien minuten later zitten we in de bus en pikken nog een aantal mensen op.

Uiteindelijk zitten we met 18 mensen in een bus voor 23 mensen. Ik heb al kennis gemaakt met 2 meiden uit Engeland en ik zit naast een Amerikaanse meid. Erg gezellig!

Iedereen loopt tegen dezelfde onduidelijkheden aan over het reserveren van de bus en dergelijke, altijd fijn die bevestiging dat je niet de enige bent die het niet begrijpt.

Onderweg stoppen we 2x voordat we in Paihia aan komen. Daar moet ik haasten om mijn hole in the rock dolphin cruise te halen. But I made it!

Ik zit op een cruise met meer dan 230 mensen. Dat is iets anders dan ik had verwacht, maar niet erg. We varen langs de vele eilanden van Island Bay. Onderweg zien we enorm veel dolfijnen en zelfs een baby. Ze zijn echt enorm en komen heel dicht bij de boot. Gaaf!

De eindbestemming waar het om draait is the hole in the rock. Een gat in de rotsen van 16m hoog. We varen er doorheen en het ziet er prachtig uit.

Terug in het hostel hadden we een bbq met een drankje voor maar 12 dollar. Dat was erg gezellig met de meiden. We zijn nu met een groepje van 5, want er is nog een Engelse meid aangesloten. Super leuk!

Na de bbq is er een quiz night en daarna gaan we vermoeid naar bed.

Woensdag 10 januari

Wederom vroeg uit de veren! Om 7.10 uur worden we opgehaald door een grote toeringsbus.

Het wordt een lange dag in de bus met allerlei stops onderweg.

We stoppen onderweg om een wandeling te maken, om onze voetjes in 90 mile beach te dippen, maar waar het eigenlijk om ging was Cape Reinga. Een mooie plek met een vuurtoren waar the Tasman Sea en the Pacific Ocean bij elkaar komen. Heel gaaf om te zien. Het uitzicht is stunning en we blijven er veel te kort.

Vervolgens gaan we met een board van een zandduin af. De klim was niet zo leuk. Maar naar beneden was echt super leuk. In het begin vond ik het een beetje spannend, maar eenmaal gaande was het toch wel vet!

Daarna was het weer een lange weg terug. Helaas zonder goedwerkende airco. Bij terugkomst vonden we dan ook dat we een duik in de baai hadden verdiend.

Donderdag 11 januari

Vroeg uit de veren, wij gaan namelijk hiken. We lopen voor een goede 3.5 uur vanuit het hostel naar de waterval!

Het was een leuke wandeling, niet te zwaar, maar toch lekker bezig zijn. We zitten een tijdje bij de waterval en genieten. Heerlijk in het zonnetje.

Als we terug zijn relaxen we even voordat we weer 4 uur in de bus zitten terug naar Auckland.

Daar aangekomen meet ik met Alison en Matt. We gaan een hapje eten, wederom een ijsje eten en pakken de ferry naar Devonport. Daar lopen we een oude vulkaan op om een prachtig uitzicht te hebben op de stad. Wat was het leuk om met ze bij te kletsen om mijn avonturen tot zo ver te delen.

Goede start in dit prachtige land. Ik ben benieuwd wat volgen gaat.

Liefs,

Monique 


  • 13 Januari 2018 - 09:03

    Mam&pap:

    Monique, wat een mooie foto's.
    Veel plezier, geniet ervan.

    Knuffel Xxx mam&pap

  • 13 Januari 2018 - 09:22

    Sabrina:

    Ohh dat klinkt echt ge-wel-dig!!! Heel erg gaaf zeg. Lucky you! Dikke knuffel!

  • 13 Januari 2018 - 09:26

    Annette:

    Hahaha ik moet om je lachen met je ijsjes! Net zoals wij toen meerdere keren terug zijn gegaan voor de brownies

  • 13 Januari 2018 - 10:47

    Nancy :

    Aaah wat gaaf! Dolfijnen! Mooi hoor, sowieso je foto's weer, om stiekem jaloers op te worden hihi!
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat en je start in NZ zo positief is ondanks het gemis van Martin.
    Kijk uit naar je nieuwe verhalen hihi

    Liefs !

  • 13 Januari 2018 - 11:45

    Martin:

    Wauw! Misschien kunnen we van de zomer naar nieuw zeeland gaan in plaatst van Vietnam ;) wat een mooie foto's en ik hoor je nog zeggen haha. Als jij weg bent ga ik weer op mijn eten letten haha. Geniet van alles mop en ik heb van je verslag genoten!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 13848

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: