Stray-Hahei and Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Stray-Hahei and Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Stray-Hahei and Raglan

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Raglan

Vrijdag 12 januari

Moe sta ik op. Het was toch een te korte nacht. Ondanks dit heb ik er toch zin in!

Vandaag rijden we naar Hahei, dat is meer richting het oosten. Daar aangekomen ga ik kajakken met nog 3 meiden uit de bus.

Het is een 3 uur durende tocht en het hoogtepunt is Cathedral Cove. We mogen even stoppen en genieten van het strand en de zee. We krijgen warme chocolademelk en rusten even uit. Het blijkt dat de Cove ontstaan is door de eruptie van een vulkaan. De lava is daar naartoe gespoten en heeft zich op die manier gevormd. Interesting..

Terug bij onze slaapplek aangekomen realiseer ik me hoe mooi die eruit ziet. Het is een campground met een privé gedeelte voor Stray mensen. Het heeft ruime kamers met houten bedden die geen geluid maken als je erin beweegt. Heaven! Haha..

We hebben een BBQ met de hele bus en spelen wat kaartspelletjes voordat we lekker gaan slapen.

Zaterdag 13 januari

Heerlijk uitslapen tot 8.30 uur. Dat is pas lekker na al die korte nachten. We gaan naar de hotwaterpools. Daar kun je een kuil graven en dan heb je de temperatuur van een bubbelbad. Het was echt geweldig. Na 2 uur genieten gaan we terug naar ons resort en lopen Andrea, Grace, Jasmine en ik naar the Cathedral Cove.

Een uur wandelen langs het mooiste uitzicht en daarna genieten van het uitzicht, de zee en de zon. Paradijs!

In ons resort koken we met z'n zeven een pasta pesto. Heerlijk van gesmuld. Daarna is het inpak-tijd. Morgen gaan we weer verder.

Maar eerst bel ik even met Martin. Hij is al een week weg, en ik mis hem intens. Zijn stem horen is fijn en moeilijk tegelijkertijd. Als ik de kamer weer binnenkom vraagt Andrea of het gaat en ik barst in huilen uit. Ik krijg meteen een groepsknuffel en er wordt me chocolade aangeboden. De meiden zijn zo lief, het lijkt wel alsof we al heel lang vriendinnen zijn. Echt heel lief en ik voel me meteen een stuk beter.

Zondag 14 januari

Vroeg uit de veren en op weg naar Raglan. Een plaats die bekend staat om het surfen. En dat ga ik dan ook 3 uur lang doen! Eens kijken of het nu net zo goed gaat als in Byron Bay.

Eerst ontdekken we Raglan, want onze ecolodge ligt midden in het bos. Het is een klein centrum met leuke kleine winkeltjes en een mooi meer waar mensen in kajakken en peddelboarden. Erg mooi.

In onze ecolodge aangekomen moet ik opschieten voor mijn surf les.

We krijgen eerst een uitgebreide uitleg, wat een herhaling voor mij is. Daarna rijden we naar een prachtig zwart strand met bergen in het uitzicht. De golven zijn hoger dan ik gewend ben tijdens surfen. Maar het gaat me goed af! Ik sta wederom meerdere malen. En als ik sta kom ik ook ver. Ik krijg goede tips van de instructeurs en geniet er van.

Uitgeput komen we terug in onze lodge en na een verfrissende douche gaat iedereen eten. Als we uitgebreid nagetafelt hebben lopen we naar the inspiration point. Het is een mooi rond platform waar je een prachtig uitzicht hebt. Helaas geen zonsondergang omdat we niet in het westen zijn. We genieten volop en maken vele foto's en gekke groepselfies.

Het was wederom een fantastische dag. Uitgeput val ik in slaap. Morgen wederom leuke activiteiten op de planning.

Liefs,

Monique


  • 16 Januari 2018 - 07:15

    Kim En Tommie:

    Die kennen we!!! Lekker kuilen gegraven, uitzicht van boven bij cathedral cove is ook mooi ja! Moet je wel een redelijke wandeling voor maken.

  • 16 Januari 2018 - 11:14

    Annette:

    Wat een mooie foto's!
    En ik vind het echt super knap van je dat je kan surfen!!


  • 16 Januari 2018 - 11:22

    Nancy:

    Wat een leuke en mooie foto's ! Lijkt me heerlijk om in zo'n kuil te zitten haha, beetje thermaal idee !
    Je bent echt een ervaren wandelaar sinds je trip haha want je maakt me toch veel km's haha !

  • 16 Januari 2018 - 13:38

    Thea:

    Heb maar EEN WOORD....JALOERS .....

  • 16 Januari 2018 - 16:19

    Mam&pap:

    Wat een mooi land.

    Kuffel xxx mam&pap

  • 17 Januari 2018 - 19:17

    Martin:

    Haha die foto's van het graven doen het hem. Mannen die graven en vrouwen die dan vervolgens gaan genieten ;) heerlijk haha... Wat heb je mooie foto's gemaakt mop! Je bent je droom aan het waarmaken en hoe! Nog even volhouden lief en dan kunnen weer knuffelen.

    Denk aan jou... Kusjes en heel veel liefs Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 13867

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: