Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag 6 januari

Tranen rollen over mijn wangen. Ik kan Martin maar niet los laten, maar het moet. Het is tijd voor hem om weer terug naar huis te gaan en ik sta op het punt om naar Nieuw Zeeland te vliegen. Het is een moeilijk afscheid, de laatste 5 weken waren fantastisch en ik ben gewend aan hem constant om me heen. Maar nu is het tijd voor mijn tweede helft van de trip en een nieuw land om te verkennen. Nieuw Zeeland of in Maori taal Aotearoa wat 'the land with the big white cloud' betekent. (Blijkt bij aankomst toepasselijk te zijn.)

Mijn vlucht gaat prima en met een tijdsverschil van 2 uur met Sydney zit ik nu 12 uur verder dan in Nederland.

Om Nieuw Zeeland binnen te komen zijn er meer regels dan in Australia. Je mag niks meenemen wat het land kan beschadigen. Dus vuiligheid of eten is niet welkom. Je krijgt een kruisverhoor, gaat door een xray en er komt een schattig hondje snuffelen. Hij was helemaal enthousiast en sprong tegen me op. En dat vond ik schattig, tot ik in de gaten had dat het juist niet goed was! Oeps.

Blijkbaar rook hij het broodje wat ik in het vliegveld op had gegeten. Het heeft in mijn tas gezeten en het hondje rook dat nog steeds. Dus mijn tas mocht helemaal leeggehaald worden. Erg fijn! Maar vervolgens was all clear en kon ik doorlopen.

Ik word opgepikt door iemand die ik van mijn Uluru trip ken. Ik word meegenomen naar de haven voor een lekkere Zuid Amerikaanse maaltijd. Het was echt heerlijk. Vervolgens zoeken we een dessert en lopen we naar Giapo, een zaak waar ze ijs verkopen. Maar niet zomaar ijs. Nee, de service is uitmuntend. In de rij worden we verwend met 3 proefglaasjes en als je het ijs besteld, aan een individuele kassa, mag je nog meer proeven. Je ijs wordt geserveerd in een bakje of hoorntje en als je wilt kun je die nog pimpen met allerlei toevoegingen. Wij gaan voor een hoorntje. Het is 1 bolletje, maar het is enorm en het wordt op en top versierd. Geloof me, je zit vol. Als je lekker je ijs aan het eten bent, komen ze langs met gratis water en vervolgens natte doekjes om je vingers schoon te maken. Wauw wat een service! Als dit overal in Nieuw Zeeland is ben ik er klaar voor. Maar er wordt lachend verteld dat dit uniek is, zelfs hier.

Vervolgens lopen we een kroeg naar binnen (Danny Doolans) waar een live band staat te spelen. De sfeer is goed en iedereen zingt en danst mee. Perfect voor mij dus :)

Genoeg afleiding voor vandaag. Ik ben nog steeds gebroken en emotioneel. Bedtijd!

Zondag 7 januari

Eerst naar Peter Pans om al mijn vouchers te printen zodat dat geregeld en wat duidelijker is.

Dan ben ik in voor een lekkere wandeling. Een coastal walk in Long Bay.

Na een kleine 1.5 uur wandelen en genieten van de omgeving ga ik terug naar het centrum, want ik ga Lieke weer zien! Super leuk! 2 maanden geleden hebben we 3 weken samen gereisd, dus dat is wel super leuk om weer te meeten. We raken niet uitgekletst en na het eten neem ik haar mee naar, 3x raden, juist, Giapo. Het is jammer om afscheid te moeten nemen. Maar we hebben besloten om het morgen avond over te doen!

Maandag 8 januari

Vandaag word ik meegenomen naar Piha. Een strandje aan de Westkust, een uur rijden van Auckland. Het is de ruwe kustlijn van Nieuw Zeeland, het is mooi onaangetast en het strand is zwart. Wat doet zwart als de zon erop staat? Juist dat wordt heet.

We zijn met meerdere en er wordt uitgelegd hoe je een rugby bal gooit en schopt en we spelen een beetje cricket. Beide sporten zijn heel populair hier.

Daarna afkoelen in het water en dat is lekker ruw met vele hoge golven.

In de late middag als we terug zijn beklimmen we Mount Wellington, een oude vulkaan. Dat is wel bijzonder en gaaf.

Daarna op naar het centrum en ga ik weer een hapje eten met Lieke.

Morgen begint mijn avontuur met de Stray bus. Eindelijk weer nieuwe mensen leren kennen. Dus ik ben benieuwd!! :)

Liefs,

Monique


  • 09 Januari 2018 - 09:31

    Mam&pap:

    Weer een nieuw avontuur, we leven met je mee.
    Mooie foto's.
    Knuffel Xxx
    mam&pap

  • 09 Januari 2018 - 12:02

    Annette:

    Nou meid, ik ben er even voor gaan zitten en ik ben weer helemaal bij gelezen hoor! (ik moest nog lezen vanaf je verslag dat Martin aan kwam.. dus ik ben zojuist door de hele emotionele rolercoaster gegaan.. haha).
    Ik ben echt zoooooo jaloers op je want alles ziet er zo gaaf uit! Je/jullie doen ook zoveel toffe dingen! De foto's van de natuur zijn als prachtig.. dus ik kan niet eens beginnen met me voorstellen hoe adembenemend dat moet zijn in het echt!
    Vind het echt super fijn voor je dat je Martin de afgelopen weken bij je hebt gehad. Het afscheid en nu het gemis zullen vast heel zwaar en verdrietig zijn, maar het is wel onwijs bijzonder dat jullie dit samen hebben kunnen meemaken! En jullie zijn zooooo'nnnn leuk stel, omg.
    Je ziet er ook echt super goed uit meis! Je straalt echt helemaal en vind het zo fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld!
    Geniet van al het moois wat je gaat zien in NZ!


    ps. wij hebben ooit al een keer krokodillenvlees gegeten hoor... ;D.... ergens in een fancy restaurant in Rio... ;D..... maar dat ben je mss vergeten door de hoeveelheid pina colada's.... ;D...... hahaha
    pps. I MISS YOU
    ppps. Ik wil zooooooooooooooooooooo graag ook daar zijn :(

  • 09 Januari 2018 - 15:42

    Nancy:

    Heee Zussie!!

    Aaah een nieuw begin, aan een nieuw (hopelijk) mooi land! Eerste indruk wat ik ervan heb is het een mooi land! De tijd vliegt voorbij en voor je het weet zie je Martin weer en dan hoeven jullie elkaar niet meer te missen :D !!!
    Jij bent op ontdekkingstocht in NZ en ik ben me aan het voorbereiden op onze trip naar Thailand, aaaaaaahhh !! Nog maar ongeveer 7 weken en dan i'm coming to Thailand!! Woehoe!

    Trouwens! Wat grappig dat jij het hondje leuk vond, haha! Heeft Buddha toch goed haar best gedaan om jou een beetje over je angst heen te helpen voor de doggies hihi!

    Nou, geniet er nog van en we houden contact !

    xlieffffss

    Buddha en mij

  • 10 Januari 2018 - 19:22

    Sanne:

    Deel 2 van je reis, erg leuk om te zien dat je weer een nieuw land bezoekt!!
    Ziet er al erg mooi uit. Ben benieuwd naar je verhalen :).

    Geniet, geniet geniet!!

    xx
    Sanne

  • 13 Januari 2018 - 11:32

    Martin:

    Hai liefje,

    Wat was het heerlijk om deel uit te maken van jou reis :) vijf weken vliegen voorbij en hadden eeuwig moeten duren! Een ervaring die diep in mijn hart blijft zitten voor de rest van mijn leven en waar we altijd met een bijzonder gevoel naar terug kunnen kijken :) Dank je wel voor deze mooie herinneringen en dat jij jij bent!

    Ik vind het mooi om te lezen dat je oude bekenden tegen komt! Je bent aan de andere kant van de wereld, maakt nieuwe vrienden die je in een ander deel van je reis weer treft. Dat is toch geweldig! Geniet van je nieuwe avontuur mop!

    Mis jou! Heel veel liefs Martin

Tags: auckland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 13874

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: