Hello South Island - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Hello South Island - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Hello South Island

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Donderdag 25 januari

Na een 2.5 uur durende slaap (meer was het niet) mocht ik me gaan klaar maken voor de lange rit naar het zuiden. Om 6.30 uur stond onze taxi klaar en gingen Lucy, Jake en ik naar de ferry, die vertraging bleek te hebben. Fijn..

Op de ferry zocht ik een plekje in de bios en heb wat kunnen slapen.

In het zuiden aangekomen was ik al meteen onder de indruk. De view is prachtig en ook al zaten we tot 's avonds 18.00 uur in de bus, we hadden mooie uitzichten. In Abel Tasman aangekomen zit ik helemaal in mijn hum. Prachtig hier.

Koken, dat heb ik al lang niet meer echt gedaan. Vanavond maken Hannah, Lucy, Jake, Connor en ik een groene curry met rijst en naanbrood. Het is super veel en erg lekker! 2 avonden eten voor 11 dollar per persoon is echt niet duur.

Vrijdag 26 januari

Een druk programma met allemaal leuke dingen.

De dag begint met kajakken! 3 uur lang genieten in het water van dit prachtige National Park, samen met Hannah. Tussendoor een warme chocolademelk stop. En vooral veel genieten van de uitzichten.

Na het kajakken mogen we een stukje van de coastal walk lopen. Wat een geweldige omgeving is dit! Echt prachtig gewoon! Helaas moeten we heel erg doorlopen om de zeilboot te halen. Hier ook weer mogen we 3 uur genieten van de prachtigste uitzichten en het zonnetje wat op ons gezicht schijnt. We hebben de beste gesprekken en leren elkaar echt goed kennen.

Als we in de avond terug zijn in ons verblijf, besluiten Hannah, Jake en ik nog een extra stuk van de coastal walk te lopen. Als je hem heen en terug wilt doen zou hij 6 tot 7 uur duren, dus we doen maar een gedeelte. Maar wat een prachtig uitzicht. Elke stukje zorgt weer voor een wauw effect. De foto's laten het lang niet zo mooi zien. We lopen een dik uur door om vervolgens terug te gaan, vanwege de honger en de tijd.

We eten onze heerlijke curry van gisteren helaas zonder rijst, want die heeft iemand gestolen. Bizar gewoon.

Zaterdag 27 januari

Een lange busrit naar Westport. Een tussenstop omdat Frans Jozef te ver weg is. Er is daar niks te doen en daar ben ik blij om, want ik voel me ziekjes.

Hannah en Lucy blijven bij me als de rest een bier proeverij gaat doen. We maken wraps en kletsen er op los. Als de groep weer 'thuis' komt zijn ze behoorlijk dronken en luid. We lachen ons scheef en hebben het gevoel alsof we in een dierentuin naar aapjes zitten te kijken. We maken selfies met de "aapjes" en lachen nog harder dan de groep.

Na een Skype sessie met Martin sluiten Hannah, Lucy en ik de dag af met thee en biscuits. Heerlijk die meiden om me heen!

Zondag 28 januari

Wederom een lange dag, maar wel met meerdere stops om prachtige wandelingen te maken. Al waren ze klein. Het is toch mooi en lekker om ze te lopen. Eigenlijk voel ik me te slapjes. De wandelingen zijn geen hikes met bergen, het zijn platte boardwalks, en ze zijn eigenlijk te uitputtend. Dat wil zeggen, ik ben ziek.

Morgen moet ik echt fit zijn! Hopelijk gaat dan de beroemde heli hike in Frans Jozef door.

Ik zit in een hostel met gratis ontbijt en soep als dinner. Erg prettig verblijf voor de komende 4 nachten!

Vroeg naar bed zodat ik lekker fris ben in de morgen!

Duim voor me!

Liefs,

Monique


  • 29 Januari 2018 - 06:13

    Sabrina:

    Liefie, niet ziek worden he! Doe maar rustig aan met jezelf, en lekker genieten van alles om je heen. Wat bizar dat iemand gewoon rijst steelt?! Die arme moet toch wel erg desperate zijn geweest. Heli hike klinkt mega stoer! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Dikke kus en knuffel

  • 29 Januari 2018 - 12:07

    Lia:

    Wat een avonturen allemaal. Doe maar even rustig aan dat je op de been blijft.

    groetjes uit M.
    Lia

  • 29 Januari 2018 - 16:35

    Nancy:

    Aaaah niet ziekjes worden!! Rust je maar goed uit en geniet van je uitzicht en je medereizigers.
    Fijn dat ze goed op je letten, geeft me een goed gevoel !
    En wtf,, rijst stelen ?! Nouja zeg haha! Al zal het overige eten wel lekker gesmaakt hebben ondanks dat de rijst weg was haha..

    Nou neem je rust en knap snel op !

    Dikke knuffie

    Buddha en Nancy

  • 29 Januari 2018 - 18:49

    Mam&pap:

    Wat mooie landschappen. Knap maar snel weer op, neem je rust.
    Mooie mensen, mooie foto's

    Knuffel Xxx
    Mam&pap

  • 30 Januari 2018 - 12:00

    Martin:

    Liefje,

    Gelukkig ben je weer helemaal beter en kun je weer volledig genieten van jouw droom reis. Niet alleen je omgeving is mooi maar wordt toch steeds afgeleid van jou schoonheid :) ongelooflijk hoe bruin je bent geworden zeg... Leuke mensen om je heen en lekkere pannenkoeken :)

    Wou je even zeggen dat ik onwijs trots op je ben. Altijd en volledig achter jou sta en onwijs veel van je hou!

    Dikke kus Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13838

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: