Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Maart 2018 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 2 maart

Met een kleine spanning kom ik aan in Bangkok om 12.15 uur. Nadat ik mijn ticket een paar maanden geleden had geboekt, kwam ik erachter dat dit het verkeerde vliegveld is. Bangkok heeft er 2 namelijk. En Nancy, ja die komt op het andere vliegveld aan (uiteraard). Er zit ongeveer 2 uur tussen onze landingstijd. Zou tijd genoeg moeten zijn, het is 1 uur rijden ongeveer.

Alles duurt me te lang, paspoort controle, pinnen, wachten op de taxi, de weg er naartoe. Ik moet en zal er voor haar aankomen.

Uiteindelijk moet ik nog een half uur op haar wachten, maar dat geeft niet.

Ik heb al tranen in mijn ogen tijdens het wachten en op het moment dat ze om de hoek verschijnt rollen ze vrij over mijn wangen. Ik ren naar haar toe en knuffel haar intens. Met de woorden "6 maanden is lang hoor" besef ik dat ze me onwijs gemist heeft. Net als ik haar. Maar nu is ze hier, en nu kunnen we gaan genieten.

We bestellen een grab (de Aziatische vorm van een uber) en hij weet ons niet te vinden. Na 45 minuten wachten ben ik er klaar mee en cancel de boeking. Ik bestel een uber en ook dat lijkt niet goed te gaan, maar na 20 minuten zitten we eindelijk in zijn auto. Ruim een uur later, al na 18.00 uur, komen we in ons hotel aan.

Na even bij te zijn gekomen gaan we een hapje eten. We genieten van elkaars verhalen en ik ben alleen maar blij, blij dat ze hier bij me is en dat ik weer alles hoor wat ze heeft meegemaakt.

We blijken in een leuk straatje te liggen met allemaal kraampjes, restaurantjes en barretjes.

Bij Alley Cat, kun je 3 cocktails bestellen en dan krijg je de 4de gratis. Dat doen we, even vieren dat we nu hier zijn en samen een avontuur tegemoet gaan.

Zaterdag 3 maart

We gaan de deur uit en worden aangesproken door een tuctuc driver. Waar we naartoe willen? Hij geeft aan voor 40 Bath ons rond te willen rijden (lees 1 euro). Dus voor 50 cent pp kunnen we de hele dag gebruik van hem maken. We wilden treintickets voor de nachttrein kopen en gaan naar het tourist information centre. Daar plannen we de rest van onze trip. Voor ongeveer 500 euro pp hebben we onze komende weken vervoer en slapen geregeld. En met vervoer bedoel ik ook vervoer, dus de treinen en bussen en ook het vervoer van de stations naar de hotels.

Ik kijk er naar uit. Wordt een gave trip!

We beginnen vandaag met het bezoeken van een tempel. Er staat de grootste staande Buddha, maar die is onder constructie dus we kunnen hem helaas niet zien. Vervolgens gaan we naar een andere tempel en daar is een ceremonie aan de gang waarbij we het idee hebben dat Monikken gevormd worden.

Aangezien we in shorts en shirts zonder mouwen lopen mogen we nergens echt naar binnen en worden we aangestaard, dus op ons gemak voelen we niet. Niet dat we er niet bij stil stonden, maar eigenlijk was dit niet de planning vandaag. Maar ahg soms loopt het zo.

In de middag gaan we naar de pier. Daar mochten we in een boot stappen en varen we door het kanaal, naar een floating market. Deze hele trip viel wat tegen. Het kanaal was vies, er waren geen bijzonderheden te zien (maar wel benoemd), en als toppunt, er was niks drijvende aan de drijvende markt. Je liep gewoon door de 'markt'. Zo bizar. Laat ik het anders verwoorden, wij hadden een andere verwachting. We hebben wel lekker gedronken en gegeten.

Na al die hitte waren we toe aan iets anders, airco. We gaan naar het MKB shopping centre. Ik koop een simcard en we laten onze nagels doen. Weer even een verwen momentje.

Omdat we honger hebben, gaan we terug naar ons hotel, we frissen ons op en gaan een hapje eten. Een lekkere curry deze keer. Daarna scoor ik een outfit voor nog geen 9 euro en er staan ook nog mooie olifanten op.

We sluiten de dag af met wat drankjes op de beruchte Khao San Road. We meeten met Jake en Lucy en hun vriend Yente en gaan uiteindelijk pas rond 2.00 uur naar huis. Maar niet voordat we een schorpioen hebben geprobeerd. Wat is dat smakeloos zeg. Ahg, ik heb het geprobeerd. #Bucketlist item #Stond die erop dan?

We vallen moe en voldaan in slaap en wat hebben we toch een lol gehad zeg. Top dagje!

Zondag 4 maart

Dag 3 alweer, en de 2de volledige dag dat we in Bangkok hebben.

Wat te doen? We hebben besloten toch geen tempels te bezichtigen, aangezien we verwachten dat die overal te vinden zijn. Martin zijn moeder, Thea, gaf de tip om Lumphini park te bezoeken. Daar lopen/zwemmen watervaranen rond. We zagen eerst een baby, zo bleek later, en vervolgens 3 grotere. Het zijn eigenlijk hele grote hagedissen.

In het park zien we ook mensen Tai Chi beoefenen. Erg interessant om te bestuderen.

Wederom overweldigd door de hitte zoeken we airco. Terminal 21 zit enkele metro stops verderop en Lucy raadde ons dit gisteren aan. Het is een shopping mal met 9 verdiepingen die elk een ander land vertegenwoordigen. Het is echt heel erg leuk gedaan en heeft ook iets weg van een vliegveld.

Vanuit daar blijkt het een lange weg terug te zijn en gelukkig beginnen we op tijd. Om 17.00 uur worden we namelijk opgehaald om naar het treinstation te gaan.

Deze nacht reizen we door naar het noorden, Chiang Mai. De trein ziet er zeer netjes en ruim uit. We kijken een filmpje en eten een klein beetje van de veel te hete groentes met noodles. We raken aan de praat met een Amerikaanse vrouw die binnen enkele weken 70 jaar wordt. Dit is haar eerste solo trip en ik heb enorm veel bewondering voor haar. Ze vertelt me vele persoonlijke dingen en 2 uur later heb ik een diep respect voor deze vrouw gekregen. Dit was zeker een bijzondere ontmoeting en een bijzonder gesprek. Dat is waar reizen ook om draait. Ik vind het geweldig! Ik geniet volop.

Als we terug bij onze stoelen komen is er al een bed van gemaakt, dus we kunnen er lekker in kruipen. Van Nancy heb ik het bovenste bed gekregen en ook al ben ik ietsje te lang, lekker ligt het wel.

Op naar dromenland. Een nieuw avontuur en een nieuwe omgeving wacht in de morgen op ons.

Liefs,

Monique 


  • 06 Maart 2018 - 22:11

    Martin:

    Hai lieverd,

    Zo mooi om te lezen dat jullie elkaar in de armen zijn gevlogen :) 6 maanden is ook lang! heerlijk genieten van elkaar en mooie ervaringen beleven :) kijk uit naar het volgende verhaal en jullie stralen allebei :)

    dikke kus en liefs Martin

  • 06 Maart 2018 - 23:06

    Thea:

    Ha Monique, leuk verhaal weer, fijn om te lezen dat jullie het park ook leuk vonden. Geniet nog lekker 3 weken van het mooie Thailand.

  • 07 Maart 2018 - 13:07

    Mam&pap:

    Heel leuke verhalen en foto's.

    Knuffels Xx mam&pap

Tags: Bangkok, Reunited

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 13842

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: