Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Maart 2018 | Singapore, Singapore

Woensdag 28 februari

Het eerste wat er in me opkomt als ik Singapore binnenstap, is dat de stad erg technologisch is ontwikkeld en dat de wegen schoon zijn. Ohja, en net weer teruggeswitcht te zijn naar rechts rijden in de Filipijnen, mag ik hier weer terug naar links. Gelukkig niet al te verwarrend.

De stad lijkt een grote metropolis met al z'n wolkenkrabbers en flitsende gebouwen.

De taxi's hebben ook iets heel erg slims, er staat busy op het dak als ze bezet zijn. Hoef ik niet meer te bedenken of het lampje aan of uit nou betekent dat hij vrij is.

Stiekem besef ik me ook, dat ook al geniet ik enorm van de cultuur, de natuur, de stranden en dergelijke, stiekem ben ik blij om weer terug te zijn in de grote stad. Blijkbaar ben ik toch een meisje van de stad.

In mijn hostel aangekomen staan alle schoenen buiten. Dus ik zet mijn afgetrapte sneakers er naast. In het gebouw zelf ziet alles er nieuw en brandschoon uit. Je hebt je eigen capsule waar je in slaapt, met eigen licht, stopcontact en gordijn. En alles ziet er zo fris en schoon uit. Geweldig. Ik heb echt niet in de gaten dat ik met nog 9 andere mensen in de kamer ben. Echt top!

Oh en het enige opmerkelijke is dat ze geen keuken hebben. Blijkbaar is uiteten goedkoper.

Donderdag 1 maart

Lucy maakt me wakker en ik ben meteen vrolijk! Wat fijn om hun 2 weer te zien!

Na een heerlijke douche vertrekken we met z'n 3tjes naar het centrum. Ik drink een zeer fel paars gekleurd drankje waar alleen maar dragon fruit en banaan inzit. En wat is het lekker.

Vervolgens wil Lucy graag naar the Dat Café wat aan Boat Quay ligt. Boven aangekomen zijn ze nog niet open maar het ziet er geweldig schattig uit. Je betaalt 12 singdollar om een uur te mogen knuffelen. Haha echt iets voor de liefhebbers onder ons. ;)

Jake voelt zich niet goed door iets wat hij gisteren gegeten heeft en gaat terug naar het hostel. Mijn buik rommelt ook al een paar dagen, maar ik voel me goed genoeg. Lucy en ik maken er maar een meiden dag van.

We willen naar de grote shopping mal in Marina Bay, maar we stappen bij de verkeerde metro halte uit en moeten alsnog een half uur lopen. En het geeft helemaal niks. Ook al is het klam en warm. Het is zo leuk en gezellig dus we zijn er voor we er erg in hebben.

Het is een prachtig groot gebouw met enorm veel dure winkels. Alles ligt buiten mijn budget, maar dat geeft niet want we zijn aan het window shoppen. Wauw, alles is zo over de top en schittert.

Daarna is het tijd voor de Gardens by the Bay. Een prachtig park met de grote beroemde bomen. We doen de skywalk tussen de bomen en ook al is het een 15 minuten durende walk, wij doen er 45 minuten over. Kletsend van het uitzicht genieten en foto's maken. Als we beneden zijn kijken we nog naar de floral clock en gaan terug naar Boat Quay voor een Singapore Sling. Een cocktail die we geprobeerd moesten hebben.

Als we klaar zijn, sluit Jake weer bij ons aan en besluiten we dat het tijd is voor Clarke Quay (ik blijf Clarke Kent zeggen..). Daar eet ik een hamburger, want die heb ik gemist en al dat local food zorgt al bij het zien voor een kramp in mijn buik.

Het wordt donkerder en het wordt nog mooier. We gaan snel terug naar de shopping mal, want daar blijkt een show te zijn bij een enorme fontein, met uitzicht op de stad. Een geweldige plek en wat een prachtige show. Niet vast te leggen.

Daarna snel door naar Gardens by the bay! Daar aangekomen gaan ze op de grond liggen en ik ga ernaast liggen. Benieuwd wat er gaat komen. Om 20.45 uur begint een prachtige lichtshow met muziek uit bekende films. De show laat me stralen van blijdschap, zo mooi vind ik al die lichtjes en muziek.

We sluiten de dag af met een ijsje en vallen tevreden in slaap.

Singapore wat ben je mooi en niet te zien in 1 dag. Alles is zo schoon en ontwikkeld, je bent werkelijk een prachtige stad. Next time, dan blijf ik toch wat langer. :)

Maar nu!! Op naar Nancy!!! Jeeeej

Liefs,

Monique


  • 02 Maart 2018 - 09:43

    Mam&pap:

    Wat een geweldige stad.
    Knuffel Xx mam&pap

  • 02 Maart 2018 - 10:25

    Sanne:

    Wow wat mooi!!
    Geniet en natuurlijk top dat Nancy er snel is.

    Groetjes,
    Sanne

  • 03 Maart 2018 - 12:08

    Martin:

    Hai mop,

    Wat leuk dat je Jake & Lucy weer hebt gezien :) kan me voorstellen dat je dan wel ineens wakker bent ;) hoop dat je buik ondertussen beter voelt xxx

    Je hebt een mooi verhaal geschreven en veel meegemaakt in één dag zeg. En waar heb je nu de lekkerste burger gegeten?

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 13887

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: