Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 November 2017 | Australië, Melbourne

Zo de voetjes weer op the mainland. Melbourne it is!
Ik heb zoveel gemengde verhalen gehoord en nu ga ik het zelf ontdekken.

Mijn eerste nacht is in de sub area Hawthorn, bij een couchsurf adresje. Eerste keer, is altijd spannend. Elham is een Iraanse meid die al 7 jaar in Australië woont. Het is echt een pracht mens. Hoe zij naar de wereld kijkt en hoe zij handelt naar mensen toe. Zo vol liefde en openheid. Ze stelt zich kwetsbaar op en filosofeert over de ideale wereld. Ik zie een gelijkheid. We zijn beiden op onze eigen manier wereldverbeteraars en willen bijdragen aan een mooie samenhorigheid in de grote boze wereld. We hebben ellenlange gesprekken en het verwarmd mijn hart. Ze wil niks weten van een vergoeding en ze zegt dat onze gesprekken samen voldoende zijn. Met gemengde gevoelens loop ik de deur uit. Ik geef dan ook aan dat mijn deur in Nederland voor haar open zal staan mocht ze ooit die kant op komen.

Donderdag 2 november reis ik terug naar het centrum. Daar ontmoet ik Nathan. De jongen die ik in de Greyhound bus naar Alice springs heb ontmoet. Hij heeft me uitgenodigd om bij hun thuis te logeren. Dus dat neem ik graag aan. Nothing beats a local to explore a city!

De ontmoeting is meteen vertrouwd en we reizen naar het station Toorak. Dat is wat uit het centrum, maar compleet nieuw. Hij woont blijkbaar pas een maand in een van deze spiksplinternieuwe appartementen. Het ruikt er zelfs nog nieuw. Hij woont samen met zijn beste vriend op de 4e verdieping, met een mooi uitzicht over de suburb.  En alles ziet er zo schoon uit. Wat een verademing. Nathan heeft een vriendin waar hij elke nacht slaapt, dus ik mag zijn grote bed hebben, met een eigen badkamer. Wauw ik voel me zo verwend. Ze zijn zo gastvrij.

Als Matt thuiskomt (zijn huisgenoot) gaan we naar het veldje om de hoek waar ze footy gaan spelen (de Australische versie van football). Leuk om te zien en gezellig dat ik mee mag. Vervolgens naar de lokale bar om een chicken parmasan te eten. "Het is erg veel eten, dus als je het niet op krijgt is dat niet gek " haha.. well I love a challenge and I love to eat. Ik was nog eerder klaar dan Matt en ik kreeg complimenten over het feit dat ik zoveel kan eten. Na twee cider gaan we terug naar het appartement waar we wat muzieksmaak uitwisselen en zij de gitaren tevoorschijn toveren. Een fun night!

Vrijdag 3 november spreek ik met Lieke af om een free walking tour te doen. Die duurt 3 uur en we zien veel, maar eigenlijk ook niet. We hebben geen enkel park of iets dergelijks gezien. Dat was wel jammer. We gaan in de middag naar de Queen Victoria Market. Dat is een enorme grote markt waar je van kleren tot eten kunt krijgen. Bijna alles dus.
's Avonds word ik verwend met een BBQ bij mijn 'huisgenoten'. Er komen nog wat vrienden langs en ik ontmoet de vriendin van Nathan. Het is erg gezellig en het eten smaakt goed.

Zaterdag 4 november is een rustige start. Matt en ik gaan ergens ontbijten en ook hier mag ik weer niks betalen.
Als we terug zijn kijken we sport op tv. Footy, football, soccer maar met name horse racing. Aanstaande dinsdag hebben ze een officiële feestdag (=vrij) omdat de Melbourne Cup is. Een feest waarbij het niet alleen om the horse racing en het wedden gaat, maar eigenlijk meer om de outfits. Echt iedereen ziet er gelikt uit. Vrouwen in de mooiste (en ook lelijke) designer jurken met hoedjes op hun hoofd en high heels en de mannen in een pak.
Een festijn om naar te kijken. Op zaterdag is er een Derby cup wat ook leuk is om naar te kijken. We zitten op de bank met onze cider en bier en zo gaat dat eigenlijk heel de dag door. Hun tempo hou ik echt niet bij. In de avond gaan we naar Chapel street een soort Stratums eind, maar dan veel beter! Lieke komt ook naar Wolf and I en hoe later het wordt hoe meer we dansen.

Zondag 5 november gaan Lieke en ik eerst naar Brighton beach. Dat is het strand met de gekleurde strand boxes. We genieten van het zonnetje wat regelmatig tevoorschijn komt en het uitzicht op de stad. En een goede strandwandeling is niet verkeerd natuurlijk.
Daarna gaan we door naar St Kilda beach. Dat heeft weer een andere sfeer. Zeker als we in Acland Street aankomen. Een straat vol levendigheid. Veel restaurantjes en barretjes allemaal naast winkels. En bijna iedere tent heeft lekkere muziek opstaan. Wat een heerlijke sfeer.

Aan de boulevard is er een markt, we lopen er overheen maar er is niets wat we willen kopen. We zoeken een Italiaanse tent op, Leos, en eten het beste chocolade taartje die we ooit hebben gehad. Man man wat was die lekker.

Marshella, die ken ik van de Westcoast trip, vergezelt ons tijdens het avond eten en het pinguïns spotten. In de avond komen ze namelijk het strand op. Ik heb er welgeteld 1 gezien. Het is wel opmerkelijk om het in een land als Australië te zien. Of eigenlijk ook niet, want dit land biedt echt werkelijk alles.

Maandag 6 november is de laatste volledige dag in Melbourne.
Dat betekend ook ons afscheid, en dat doen we natuurlijk in stijl!! Hoe kan het ook anders dan met een high tea. We smikkelen van de heerlijke dingen en drinken enorm veel thee.
Dat is natuurlijk vragen om problemen. We zijn de zaak nog niet uit of we moeten alweer plassen. Het mooie aan Australië is dat wc bijna overal te vinden zijn, gratis!

We lopen door de, wederom teleurstellende, Botanical Garden en genieten van de sfeer aan de Yarra Yarra river. We eten tapas in een kleine alley en gaan terug naar de rivier voor een proeverij aan cocktails. 4 soorten Margaritas en 4 soorten Daiquiri.

En dan komt ons afscheid! Dat vinden we niet zo leuk natuurlijk! Na 3 weken samen te zijn is dit toch wel een gek moment. Nooit gedacht dat de klik er zo goed zou zijn. En het mooiste is nog dat Lieke ook in Eindhoven woont. Ik zie vele dates tegemoet. En een dieet.. Haha..

Melbourne, wat was je arty en foody, ik heb van je genoten en ik vind het jammer dat ik alweer moet gaan. Het idee dat ik nog niet alles ontdekt heb, knaagt. Graag kom ik nog eens terug om je te herontdekken.

Op naar het betere weer in Cairns!

Liefs,

Monique

  • 07 November 2017 - 15:43

    Sabrina:

    Zo tof meis!! Heerlijke verhalen <3 elke keer weer smullen (letterlijk soms hahaha).
    Have fun love!! En zo fijn dat die lui zo gastvrij zijn! Top

  • 07 November 2017 - 17:40

    Martin:

    Hey lief,

    Wat fijn dat je tegenwoordig graag naar sport kijkt ;) kunnen wij dat voortaan ook lekker doen haha. Waren de mensen in Nederland maar zo bijzonder. Jij verdiend die mooie momenten en om zulke bijzondere personen te leren kennen. Had niet anders verwacht.

    Nog een paar weken schat :) 30 november is geregeld en dan kunnen we meer dan 5 weken heerlijk rond trekken. Kijk er zo naar uit!

    Love You xxx

  • 07 November 2017 - 17:44

    Mam&pap:

    Heel leuk dat die mensen zo gastvrij en lief zijn.
    Elke keer weer fijn om jouw verhalen te lezen.
    Knuffel Xx
    Mam&pap

  • 07 November 2017 - 19:59

    Nancy:

    Aaah wat fijn die gastvrijheid! Scheelt ook in je portemonnee hihi!
    En wat lees Ik? Komt Martin eerder?? Waaaaaaahh superrrrrrleuk! Gun het jullie zo!

    Dikke kus van Buddha en mij

  • 10 November 2017 - 11:20

    Annika:

    Haaaa meissie!!

    Wat een prachtige verhalen! Zo gaaf om te lezen allemaal. Mijn reacties zijn beperkt, maar ik volg alles! Haha! (Zoals je van me gewend bent. :P) Echt heel leuk om te lezen, het moet vast prachtig zijn, zoveel ervaringen. Ik ben trots op je, en zo super blij voor je dat je nu eindelijk je dromen waar kunt maken!
    En wat super leuk dat Lieke en jij een stuk met elkaar gereisd hebben, zo gezellig!!
    Heel veel plezier, geniet ervan! Ik mis je wel hoor.. Maar in Nederlands mis je niks, het wordt weer koud blegh..!

    Dikke kus, liefs Annika

Tags: Food

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 13826

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: