Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 November 2017 | Australië, Cairns

Salou, dat is het eerste wat er in me opkomt als ik Cairns binnenrijd. Druk en levendig en veel mogelijkheden om (snel) te eten en op stap te gaan. Het klimaat is er ook naar, klam.

Mijn hostel is moeilijk te vinden en ik loop er 2 keer langs zonder het te zien. Lekker duidelijk. Eenmaal aangekomen zie ik Michelle en Daniëlle, de twee meiden uit Engeland die ik in Perth heb ontmoet. Wat heerlijk om ze weer te zien. En ook hier zijn we weer room buddies. Wat leuk! We kletsen snel bij, houden een timtam-(lokale chocoladekoek) melk-zuig-race [Ja ik hoor je al denken! Knaag twee tegenovergestelde punten af, stop er 1 in de melk en drink de melk door de andere] en we maken een plan voor de komende dagen.

Woensdag 8 november gaan Marshella, Daniëlle, Michelle en ik namelijk met de auto op pad.

Eerst naar de Tablelands, eerste stop, een kleine wandeling om een curtain fig tree en dan door naar Millaa Millaa waterval. Kennen jullie die herbal essence reclame nog, met die vrouw die haar haar wast in de waterval? Nou die waterval dus. Of van het liedje Mysterious Girl van Peter André. (Ja die ken je vast wel als je hem hoort)

We hebben even een hairflip uit het water gedaan omdat dat natuurlijk lekker origineel is hier.

Daarna door naar de volgende waterval Josephine falls.

Daar heb je veel rotsen waar je 'veilig' op kan klimmen en je kunt er vanaf glijden. Ook daar weer zijn we origineel en hebben we veel waterpret.

Aangezien het ineens al 16.30 is besluiten we door te rijden naar onze eerste overnachting in Port Douglas. Een lange dag met veel rijden, maar ik ben dan ook niet anders gewend hier. Deze keer rijden we niet langs de great ocean road, maar over de Coastal drive. Helaas is het al donker en zien we er niet zo veel van.

Donderdag 9 oktober

Op naar Mossman gorge. Daar hebben we 1 uur gewandeld door een regenwoud. Heerlijk om die andere omgeving te zien. Ik word aangevallen door, jawel, een bloedzuiger. Zo gek, het lijkt een wormpje maar zuigt je bloed. Pijn doet het niet, alleen als hij zuigt voel je het eventjes prikken.

Vervolgens hadden Daniëlle en Michelle een Croc cruise en besloten Marshella en ik Daintree Village te bekijken omdat we de cruise beiden al in Darwin hebben gedaan. Er is eigenlijk niks te doen, dus dat uur duurde best wel lang zo.

Vanaf dat punt moeten we de ferry nemen naar Daintree Forrest/Cape Tribulation. Hier is er geen bereik en alles wordt door een generator aangedreven.

Het eerste wat we hier doen is de Alexandra lookout. We zien Snaper island in de verte en we zien hoe de rivier een Oceaan wordt. Best cool om te zien. Al is het wat ver weg.

Jindalba boardwalk is onze volgende wandeling van 45 min. We hebben al wat mahi erop zitten, dus we besluiten een home made ice cream te eten van de 85 jarige Betty. Ik had de smaak macadamia coconut, lekker!

We vinden het niet genoeg mahi, dus doen vervolgens Marrdja botanical walk (30 min). Dit is mijn favoriete vandaag. Met name omdat je over water loopt met prachtige bomen en struiken erin. Het geeft een exotische niet bekende sfeer. Het is anders dan ik tot nu toe gezien heb, dus ik geniet volop. Ondertussen krijg ik allerlei Engelse woordgrappen geleerd;

"Do you want to hear a joke about paper?

It is terrible."

Dus... (voor diegene die hem hebben, het was allemaal erg flauw inderdaad)

We overnachten in Cape Tribulation en besluiten in de bar onder het genot van een cider Hi Jack te spelen. Het idee is dat bij bepaalde kaarten een bepaalde beweging horen. Zodra de kaart neergelegd wordt maak je de bijbehorende beweging, was je als laatste, dan drink je een slok van je cider. Toen de cider op was moesten we een sport uitbeelden. De hand oog coördinatie wordt erg op proef gesteld en we lachen enorm.

Wanneer we in bed liggen begint een heuse regenwoud regenbui. Die heeft een hele lange tijd geduurd en bepaalde takken van bomen zijn naar beneden gevallen. Dat geeft genoeg schrikreactie voor mij op een dag. De kikkers zijn ook op dreef, dus ogen dicht doen wordt wat lastiger.

Vrijdag 10 oktober

Kulki Cape Tribulation beach where the ocean meets the beach meets the rainforest. Wat een prachtig natuurverschijnsel. Blijkbaar ook de enige plek ter wereld waar het allemaal samen komt. Helaas staan we in de stortregen, maar dat mag de pret niet drukken. We zijn er in ieder geval geweest.

Dubuji boardwalk is wederom een kleine wandeling van 1.2 km deze keer naar Myall beach, meer dan genoeg met dit weer. We besluiten terug naar Port Douglas te rijden.

Eindelijk tijd om dit meer te ontdekken. Het moet een echte havenstad zijn, voor de wat rijkere mensen met jachten. We zien daar helaas niet veel van.

Voor de rest is het een rustige dag met wat geplan en geregel. Ik heb deze week namelijk het geweldige nieuws gekregen dat Martin 3 weken eerder langskomt om me te vergezellen in de Oostkust!! Wat ben ik blij met dit nieuws. Ik weet zeker dat we het volgehouden hadden tot de kerst, maar dit is natuurlijk super gaaf! Mag hij eindelijk echt deel uitmaken van mijn reis. Ik kijk er zo naar uit schat!

Zaterdag 11 november

Daniëlle en Michelle kregen een do over van de croc cruise omdat ze geen krokodillen hadden gezien de vorige keer, dus Marshella en ik mochten ons in Port Douglas amuseren.

We zijn naar een look out gelopen en hebben toen wel een mooi stukje gezien. Verder hadden we niet veel tijd om veel te doen aangezien het al een flinke wandeling en stijlen weg was.

Op weg terug naar Cairns stopten we bij een officiële lookout where the rainforest meets the see maar ik was niet meer onder de indruk dankzij de dag ervoor! We stopten in Palm Cove een toeristisch klein 'badplaatsje ' wat verder geen mooi strand had. Niet erg onder de indruk reden we door naar Trinity beach. Minder populair, maar wel mooier. We liepen naar een look out wat geen look out was, maar hé zo hebben we wel weer wat gewandeld vandaag.

In het hostel in Cairns is vanavond gratis BBQ. Laten er nu 2 Mad Monkey zijn. Een BBQ om 18.00 uur bij de een en de ander om 19.00 uur en je mag bij elkaar binnen lopen... nou, je raadt al wat wij gedaan hebben. Haha. 4 worstjes gegeten. Want dat was het enige wat ze hadden.

Vervolgens met nog 2 meiden drinkspelletjes gedaan, God wat voel ik me jong, en daarna op stap, naar Gilligans, nu voel ik me helemaal jong. Of eigenlijk oud.. hmm.. Hoe omschrijf ik dit het beste? Het paste niet bij de leeftijd! Maar het was wel leuk!

Zondag 12 november

Het gratis ontbijt gemist! Nu voel ik me echt net een tiener. Haha. En tegelijkertijd oud omdat ik het erg vind. Haha..

Het zonnetje scheen heerlijk dus ik heb de hele middag aan de lagoon gelegen. Heerlijk. Zwemmen in de zee mag hier niet in verband met... krokodillen gevaar.

Maandag 13 november

Een belangrijke dag! Een item van mijn bucketlist kan weggestreept worden. Snorkelen in the Great Barrier Reef!

Wat was het gaaf! En jawel deze keer zonder astma aanval, trots!

Het was echt tof! Ja het koraal is op sommige plekken wat dood en de kleuren zijn dof. Maar het is er nog steeds en ik heb nog nooit zoveel kleurrijke visjes en in zulke hoeveelheden gezien. En ooit van een seacucumber gehoord, ik niet, maar ze bestaan en ik heb er een gezien en vastgelegd. Haha.. Hoe gaaf!!

De zee was onrustig en de boottrip er naartoe was rough, maar als je buiten gaat staan gaat het best. Het snorkelen zelf was daardoor ook uitputtend. Maar voor mij een zeer geslaagde dag!

Dinsdag 14 november was zo'n dag waarbij je eigenlijk niet zo goed weet wat je moet. Cairns is zo klein en weinig te doen dat je je op een gegeven moment verveeld. Vooral omdat aan het water liggen met dit wisselvallige weer geen zin had.

In de avond zijn we naar de night market geweest! Het is niet heel spectaculair, maar leuk om te zijn geweest. Achteraf gingen we een ijsje halen. De man was zo aardig en behulpzaam. We kregen een extra bolletje (een kleiner bolletje) omdat we zo moeilijk konden kiezen :) en de fooi accepteerde hij niet. Wat een schat.

Toen naar de Wolfshed. Een tent waar je ook geweest moet zijn blijkbaar. Net binnen krijgen we een pizza voorgeschoteld, gratis! Ja wij Nederlanders geloven dat niet, waar is 'the catch'. Maar die is er niet. Ook krijgen de dames 5 cocktails of champagne glazen gratis. Helaas is het niet te zuipen dus ik hou het bij tapwater. En je raadt het al, juist ook gratis. Fijn zo'n lekker goedkoop dagje!

Woensdag 15 november zijn we uitgenodigd bij Kelsey en haar ouders. (Canadees meisje van de Westkust, die met ons mee de Oostkust doet).

Ze verblijven een 40 minuten busritje van Cairns, wat een veel betere wijk en woningen blijken te zijn. Het is een groot huis waar 10 mensen kunnen slapen en er is een zwembad!

Wauw, dat is fijn!

We kletsen bij, plannen voor morgen (car pickup) en hangen bij het zwembad. Niks bijzonders maar wel lekker.

In de avond wil ik afscheid nemen van Daniëlle en Michelle en we besluiten samen een filmpje te kijken in de keuken. Ook weer heerlijk relaxed.

Het was fijn om ze onverwachts weer te zien! Ik heb ervan genoten om lekker met ze het noorden te zien en om bij te kletsen en hun verhalen te horen over wat ik de komende weken ga zien! Morgen komt het afscheid (alweer) en ga ik wederom een nieuw avontuur tegemoet. Deze keer een kampervan met Marshella, Leoni en Kelsey! Meiden die ik van de Westcoast trip ken en wat mede een uitdaging en avontuur gaat zijn. Ik bedoel, 4 meiden in een camper met elk hun eigen wil. Interessant. Maar ik weet zeker dat het goed gaat, want het klikt en anders was ik er niet aan begonnen. En ahg, anders is Martin er over 2 weken en ben ik verlost! ;)

Tot over 2 weken!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Voor de mensen die standaard reageren (Al mijn liefde voor jullie!!) En voor de sporadische reacties (ook van jullie hou ik). Echt super leuk om te lezen dat jullie met me mee genieten. Dat doet me goed!

Ergens mis ik jullie enorm! Maar gelukkig heb ik veel afleiding hier.. tot snel!

Xxx liefs


  • 15 November 2017 - 16:31

    Nancy:

    Haa sis,

    hahaha ben benieuwd naar de zeekomkommer hahaahhah!
    En die ijsman verdiend een griffel, haha gratis ijsbolletje!! Dat klinkt als muziek in mijn oren! Hahah, je zult vast aan mij denken tijdens zo'n ijsjes :D !!
    Geniet er nog maar van en over 2 weekjes komt je grote lieve schat er om de reis voor een aantal weken samen voort te zetten! Wat ben ik toch blij voor jullie !! Ik gun het jullie zo om dit samen te mogen mee maken !

    Dikke lebber van Buddha hihi! Ze mist haar tantie toch wel hoor hihi!

    Xliefs Nancy !!


  • 15 November 2017 - 17:20

    Sanne:

    Hey Monique,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik lees ze elke keer trouw :).
    Super tof dat je bent gaan snorkelen bij the great barrier reef. Echt mijn droom om daar mijn duikbrevet te halen!!

    Wat leuk om telkens te lezen hoe zeer je geniet van je reis! Ga zo door ;)

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen :) :)!!

    xx
    Sanne

  • 15 November 2017 - 17:39

    Annika:

    Hahahaha Jep, ik behoor duidelijk tot de 2e categorie.. :P Maar ik hou ook van jou hoor meissie.
    Fijn om je verhalen telkens te lezen. Klinkt echt fantastisch allemaal!
    Geniet ze.. ook alvast straks met Martin!! Hele dikke kus! XX

  • 15 November 2017 - 18:10

    Martin:

    Hey sunshine,

    Wat een mooie verhalen weer :) af en toe misschien een minder bijzondere dag maar je bent ook wel verwend he ;) al die prachtige plekjes waar je al bent geweest laat andere in het niets vallen. Zie ook heel veel gratis haha. En ik maar werken hier ;) maar is je meer dan gegund :) Bij defensie zeggen ze hard werken is hard ontspannen. Jij hebt heel lang hard gewerkt dus mag je nu lekker lang genieten van je rust. En daar kom ik je lekker bij ondersteunen :)

    Jij bedankt voor je mooie verhalen lieverd. Ben trots op jou!

    Liefs en een dikke kus

  • 15 November 2017 - 18:42

    Mam&pap:

    En weer een prachtig verslag en mooie foto's, we zijn al benieuwd naar alle foto's die je maakt.
    Geniet ervan.
    Knuffel Xx mam&pap

  • 19 November 2017 - 11:42

    Thea:

    Ha Monique, wat een plezier om jouw reisverhaal iedere keer te lezen. Nog even geduld en dan is Martin lekker een paar weekjes bij jou.

  • 24 November 2017 - 14:15

    Lia:

    Lieve Monique,
    Wat een leuke verhalen. Ben helemaal jaloers! Geniet ze. Ik ga zo vlaai eten in H'bosch bij mijn petekind.
    groetjes uit M-Lb
    Lia

  • 24 November 2017 - 18:31

    Gerda Derix:

    Hoi Monique,

    vanmiddag bij Nancy hoorde ik pas, dat je te volgen bent.
    Wat geweldige verhalen; ik geloof dat ik alsnog moet gaan backpacken; het is nooit te laat.
    Bedankt voor je felicitatie en knuffel.
    Geniet ervan, liefs Gerda

Tags: rainforest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 13858

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: