Chinese New Year and Coron - Reisverslag uit Busuanga, Filipijnen van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Chinese New Year and Coron - Reisverslag uit Busuanga, Filipijnen van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Chinese New Year and Coron

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Februari 2018 | Filipijnen, Busuanga

Vrijdag 16 februari

Chinese New Year, 5 woorden

- chaotisch

- druk

- rood

- draken

- feest

Ik denk dat dit goed samenvat hoe het er aan toe gaat. Het was leuk om mee te maken. Maar na een uur of twee vol draken, alles in de kleur rood en de bezigheden op straat waren we er klaar mee. Op naar de shopping mal, maar ontkomen deden we het niet. Versieringen, optredens, het is er allemaal.

We ontsnappen eraan door middel van een verwenmoment in de vorm van een manicure en pedicure. Mijn allereerste keer gelnagels. Op aandringen van Ursenna, maar jeetje wat goedkoop is het ook! She created a monster! Wat ziet het er goed uit. En dat zeg ik niet alleen omdat ik een cosmopolitan kreeg.

Daarna ben ik toe aan Europees eten en vinden we een burgertent. Heerlijk.

Zaterdag 17 februari

Eerst slapen we uit. Vandaag vliegen we door naar Coron. We zijn wel toe aan strand en lekker weer.

Daar aangekomen en ingecheckt spreken we af met Paul en Elodie. Het Frans stelletje wat we in Banaue ontmoet hebben.

We lopen Mount Tapyas op en zien daar een ander Frans koppel wat we ook in Banaue hebben gezien, Kevin en Laura.

We bekijken de prachtige zonsondergang en spreken af om morgen met z'n 6en een privé tour te doen in een boot. Eiland hoppen. Zo veel zin in!

Zondag 18 februari

Vroeg uit de veren, voor een geweldige dag. Zo veel zin in!

We kopen eerst lunch op de markt en vertrekken dan met de boot.

We zien geweldige eilanden, verschillende lakes en we snorkelen bij het koraal. Dat koraal is helaas niet indrukwekkender dan ik al heb gezien.

Als we bij onze laatste eiland stop zijn, genieten we van het uitzicht, de rust en het water. Opeens word ik gebeten door een vis. Het laat ook echt een beet zien in mijn been. Er komt een druppeltje bloed uit en dat was het. Maar ik ben er wel van geschrokken. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Laura heeft een veel grotere beet die echt bloed. Zo gek.

Als we terug zijn in Coron gaan Elodie, Paul, Ursenna en ik naar een luxer resort en daar zwemmen we in het zwembad.

Daarna is het tijd voor een welverdiende douche en vervolgens gaan we met z'n zessen eten bij La Sirenetta. Het eten is heerlijk, het uitzicht is top, maar de servive is shit. We wachten ruim 1.5 uur op ons eten en opeens is er geen wc meer beschikbaar. Dus...

Elodie, Paul, Ursenna en ik gaan nog een drankje doen bij No Name Bar, maar dat bevalt ons eigenlijk niet zo. En eerlijk gezegd ben ik moe. Van het vroege opstaan en van het water in, water uit. Haha dat eiland hoppen is best vermoeiend. Vooral de uitzichten ;)

Maandag 19 februari

Nog vroeger opstaan, de bedoeling is dat we eerder vertrekken dan gisteren.

Ursenna en ik gaan weer met dezelfde boot als gisteren (en dezelfde crew) een privé tocht doen met 2 Franse mannen om de kosten te delen. De een praat geen Engels, en mijn Frans is nou niet zo sterk, en de ander praat Frans, Duits, Engels, en zelfs een beetje Italiaans. Maar we hebben niks met elkaar gemeen, dus onze gesprekken zijn kort. Maar het zijn verder wel heel vriendelijke mensen en niet vervelend om ons heen.

We vertrekken nog later dan gisteren, maar dat geeft niet, want het is "vakantie"!

We zien het ene paradijs na het andere. We beginnen bij Wali Wali en niemand anders is daar. Wat een uitzicht en wat een plek.

Daarna naar Banana Island en daar hebben ze hangmatten. Wauw, het enige wat ontbreekt is Martin en een cocktail! Dan is het plaatje compleet. We eten hier lunch en mogen nog wat langer genieten.

De laatste stop Maracuja Island is wederom prachtig. Het enige wat ik doe is in het water liggen en genieten. De hoeveelheid zout houdt me omhoog dus dat is ook fijn!

Dinsdag 20 februari

Een dag waarop we niks ondernemen. We willen onze plannen wijzigen omdat Cebu, onze volgende stop, een week lang regen en onweer voorspeld. Daar hebben we geen zin in!

We zijn er de hele dag mee bezig. Maar een nieuw plan is gemaakt.

In de avond gaan we naar een hippie bar waarop live muziek wordt gespeeld en waar we genieten van de zonsondergang.

Woensdag 21 februari

Wederom eiland hoppen, met dezelfde boot, maar deze keer is het alleen ons twee. Echt een private tour dus.

Vandaag snorkelen we veel en zien we 2 Chinese oorlogsschepen van World War 2. Oké, we zien de overgebleven wrakken in het water, maar het is heel mooi met het koraal en de visjes er omheen.

Onze lunch hebben we op Paaseiland. Daar snorkelen we ook, maar daar zwemmen die witte vissen rond die me gebeten hebben. Onze kapitein, Junji, verteld ons ook dat dit normaal is, ze worden territorial fish genoemd. Dat verklaard een hoop...

Hij helpt ons door het koraal heen zonder gebeten te worden.

Onze laatste stop van vandaag is Coral Garden. Het is prachtig. Mooi koraal en eindelijk, ja eindelijk zie ik Nemo visjes. En ik word beloond met vele. De eerste 3 ontdek ik zelf en de eerste is mini. Achteraf blijkt het een baby te zijn. Maar oh wat geniet ik volop. Geweldig!

Dat is een mooie afsluiter van Coron. Op naar de volgende bestemming.

El Nido, we komen er aan.

Liefs,

Monique


  • 24 Februari 2018 - 10:26

    Sabrina:

    Altijd weer genieten van je avonturen! Geweldig.. en gebeten door een vis? Damn! Gelukkig maar een klein beetje, maar toch. Geniet ervan lieverd! Kusss

  • 24 Februari 2018 - 13:12

    Nancy:

    Haa Sis,,

    eerst even zeggen: nog maar 5 dagen en dan vertrek in naar jou!!! Dat betekend over 6 dagen zien we ons weer !! Woehoeee !!!
    Mooie avonturen weer en weer veel mooie dingen gespot!
    Gelukkig maar een klein visje en geen giftige vis :O !!

    Nog maar even en dan kan ik je weer zien.... eindelijk !

    xxxx

  • 25 Februari 2018 - 20:57

    Martin :

    Hey mop,

    Wat een ervaringen zeg :) kan me voorstellen dat je wel gek word van die chaos met Chinees nieuwjaar haha. Blijven je nagels goed zitten? staat je goed :) xxx
    Ben zo blij voor je dat je nemo hebt gezien :) die andere zijn wat minder maar goed en dapper dat je gewoon lekker van de zee blijft genieten :) Hangmat (poppetje met hartjes in de ogen) wat een paradijs zeg... wauw wat had ik daar graag met je willen zijn! geniet nog even van de laatste dagen daar en kijk weer uit naar je volgende verhaal :)

    dikke kus en liefs Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13845

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: