Birthday girl! - Reisverslag uit Perth, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Birthday girl! - Reisverslag uit Perth, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Birthday girl!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 September 2017 | Australië, Perth

Birthday girl!

Vandaag is mijn verjaardag jeej!
Maar voordat ik daar over begin zal ik jullie eerst updaten;

Woensdag 6 september
Heirisson Island met Cassie
Het eiland waar alle kangaroos en walibies te vinden zouden zijn. Helaas.. we hebben er heel lang rond gelopen en het hele eiland zeker 2 keer gehad maar ik heb er maar 1 gezien :) al ben ik daar wel heel blij mee.

Donderdag 7 september
Wederom Kingspark maar nu wat verder doorgelopen.. zonder tour. Nog meer gezien en de uitzichten waren nog steeds mooi. ;)
Na de lunch zijn we naar Hyde park gelopen. Een park om de hoek van de Witch hat (Northbridge). Prachtig met water en mooie planten. Daar gerelaxed en genoten van de eendjes met hun jongen. :)

Vrijdag 8 september
Fremantle market and prison tours
Met een grote groep in de trein naar Fremantle. Daar is in het weekend altijd een markt in een overdekte hal. Dus daar wilden we gebruik van maken.
Na dit lekkere bezoekje op naar de prison van Fremantle. Die is namelijk al een hele tijd gesloten maar alles is nog in takt.
We hebben 2 tours gedaan.. the great escapes (verhalen over [mis]lukte ontspanningspogingen) en doing time (info over de gevangenis). De eerste was erg leuk de 2e wat minder.
Daarna hop snel terug naar het centrum voor Happy Hour..

Zaterdag 9 september
Deze dag begon rustig en met veel reisgeplan.
Tussen 17.00 en 18.00 weer naar happy hour en 's avonds op stap. Want om 0.00 is het mijn verjaardag!! Met mijn roze party hoedje op gingen we eerst naar de Brass Monkey.. Daar werd 1 van ons eruit gegooid omdat hij er te dronken uitzag. (Ja dat is hier echt strikt!! Net als je paspoort als ID btw)
Op naar the Court.. een gay bar waar we heerlijk verder dansten tot 2.00. Niet voordat mijn lieve schat me om 0.00 uur precies even belde om me te feliciteren.
Nadat deze bar gesloten was waren we nog niet klaar en gingen we naar Air. Een Asian bar vol... Aziatische mensen natuurlijk haha.. en daar dansten we heerlijk verder tot 4.00 uur. Een geweldige start van mijn Australische verjaardag. Wat doe ik liever dan dat.. knuffelen met mijn liefdevolle mensen natuurlijk. Maar omdat dit nu niet gaat is dit een geweldig alternatief. ;)

Zondag 10 september
Om 10.00 word ik gewekt door kabaal.. het is en blijft een hostel.. als ik in de Court yard kom waar we altijd ontbijten ziet iedereen er brak uit. Man wat was het een feest. Later op de avond werd het nog een ziekenboeg genoemd omdat vele er slecht aan toe waren. Geweldig feestje dus. :)
Wij voelen ons oké en ik vertrek lekker relax weer naar Kingspark deze keer met Daniëlle en Michelle (2 meiden uit de UK) net als Tim.. en Dustin (die komt uit Zuid Afrika)
Daarna naar de Lucky Shag voor een drankje aan het water en toen eindelijk mijn eerste burger in Australië.
Heerlijke dagen.

De mensen zijn leuk.. de sfeer is goed.. ik blijf nog 1 week langer voordat mijn roadtrip begint. Niet gepland.. maar ook niet vervelend.
Eerste tips zijn:
Ga niet op stap of alcohol halen zonder paspoort.
Zorg dat je er niet dronken uitziet, anders word je zonder pardon verwijderd.

Wat een start van mijn eerste week van deze langverwachte reis..
Love you all.. en bedankt voor de lieve reacties op mijn vorige blog en alle liefdevolle verjaardagsberichtjes. Worden zeer gewaardeerd. ♡

Liefs Monique

Ps. Foto's bij de vorige post staan er op. Deze volgen weer later. Sorry! Jullie zullen me toch in de gaten moeten blijven houden. ;)

  • 10 September 2017 - 20:16

    Annette:

    Happy birthday!!!
    Extra speciaal om je verjaardag eens zo ver van huis te vieren :D
    xxx

  • 11 September 2017 - 10:38

    Nancy:

    Hihi leuke verhalen weer Sis!
    Heb gisteren aan je moeten denken, maar toen was jij al niet meer jarig daar in Australië hihi!
    Hoop dat je een goed feestje hebt kunnen bouwen!

    xxxx

  • 15 September 2017 - 16:38

    Martin:

    Lieverd, zo fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. ook al waren wij er niet bij, klinkt als een feestje zoals jij dat verdiend. mis je echt enorm, vooral op dit soort momenten. je bent een toppertje en ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhalen :) love you

  • 15 September 2017 - 16:43

    Thea:

    Wow Monique, wat een leuk verhaal en wat zijn die foto's leuk.
    Echt super leuk dat we je zo mogen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 13804

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: