Hello Australia, hai Perth! Let the journey begin! - Reisverslag uit Perth, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Hello Australia, hai Perth! Let the journey begin! - Reisverslag uit Perth, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Hello Australia, hai Perth! Let the journey begin!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 September 2017 | Australië, Perth

2 september:
Het emotionele afscheid is een feit. Wat heb ik veel gehuild en de mensen om me heen ook. Maar wat kreeg ik veel liefde en moed ingesproken. En op door de douane.
Mijn avontuur start!
De vluchten zijn lang maar gaan goed. Van de 21 uur heb ik er een kleine 7 kunnen slapen. Om 13.00 uur lokale tijd land ik in Perth.
Meteen merk ik hoe vriendelijk iedereen is. Iemand ziet me zoeken en vraagt of het allemaal lukt en waar ik naartoe gaat. Vervolgens wordt er voorgesteld een Uber te delen en arriveer ik kostenloos op bestemming (the Witch's hat). Nou dat is nog eens aardig.
Ik leer wat mensen kennen. Raak ontmoedigd omdat me verteld word dat het Noorden alleen kamperen is.. maar laat me niet kisten. Probeer op te blijven maar na een lekkere douche kruip ik om 22.00 in bed. (Het is freezing 's avonds trouwens!!)
10 uur slapen verder begint mijn eerste dag. Ik wil Perth in, maar niemand wil of kan mee. Een Duitser zegt dat hij mee loopt maar niet veel tijd heeft. (De weg zoeken hoef ik alweer niet, jeeej!)
We gingen naar Queens Quay.. Vervolgens ga ik alleen door naar Kingspark.. een groot mooi park op de heuvel met een geweldig uitzicht over de Swan (rivier) en de stad. Ik sluit me aan bij een free tourguide door de botanical garden en leer een oud stel uit Brisbane kennen. Na de heerlijke wandeling krijg ik hun nummer voor het geval ik in Brisbane ben. Weer zo vriendelijk!!
Rond 17.00 ga ik naar Durty Nelly voor een roast and a pine met nog 5 anderen. Erg gezellig en lekker. We besluiten om later die avond op stap te gaan. Monday is backpackers night (korting) bij the Brass Monkey) en we hebben een voucher! Leuk!! En!! Zoals velen weten hou ik van een dansje en iedereen deed mee. Zelfs de jongens!! Dat is een first!
Dinsdag weer vroeg op. Samen met Robert en Hannah richting Rottnest Island. Daar hebben ze de vrolijkste dieren op aarde Quokka. Ze zijn zo adorable!! En altijd in voor een selfie :)
We hebben 3 uur een fiets gehuurd. Goed idee! Maar vele heuvels, wat fietsen zwaar maakt. De uitzichten waren geweldig , dus worth it!
(Dinsdag is de ferry trouwens voor de halve prijs als je online boekt, ook daar zeg ik geen nee tegen)
Terug in het hostel even wat gegeten en tijdens het kaarten meteen plannen voor morgen en vrijdag gemaakt.
Heerlijk avontuur so far!

Liefs Monique

Ps foto's volgen.
Ps2. Bedankt voor jullie lieve reacties. Doen me goed! Dikke kus! ♡

  • 05 September 2017 - 18:16

    Sabrina:

    Hoi liefie!
    Alweer zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd! Te gek zeg.. geniet!!
    Big big hug❤️

  • 05 September 2017 - 18:36

    Annette:

    Wat een fijne start van je reis! Al genoeg gedaan zo te lezen :D
    Wat fijn dat er mensen mee gingen dansen haha, yay!

  • 05 September 2017 - 19:28

    Monica:

    Dancingqueen! Wat fijn dat je al zo'n goed begin hebt, super!
    Enjoy and keep us posted ❤️

  • 06 September 2017 - 15:10

    Thea:

    Wat een leuk verhaal, en wat een avontuur. Zie er naar uit naar je volgende verslag, have fun. X

  • 06 September 2017 - 16:54

    Annika:

    Leuk Leuk! Klinkt goed..! Have heel veel fun! X

  • 06 September 2017 - 18:32

    Con:

    Fijn om tehoren dat de mensen allemaal vriendelijk zijn.
    Merk dat je het goed naar je zin hebt.
    Hoop op hele mooie foto's
    Geniet er nog maar van.

    Gr Con

  • 06 September 2017 - 23:43

    Nancy :

    Sissie,

    Wat fijn om te horen!! Ik heb stiekem je foto's al gezien hihi en wat zijn ze mooi

  • 08 September 2017 - 22:22

    Mariëlle W:

    Ha Monique,
    Wat leuk om over je eerste avonturen te lezen en hoe herkenbaar is je verhaal! Die vriendelijkheid en de no worries mentaliteit ga je vast overal tegenkomen. Geniet van dit heerlijke land en zijn bewoners en je eigen avontuur. En hoe Noordelijker hoe warmer. Mocht je in de gelegenheid zijn bezoek ook zeker de outback en slaap onder de sterren; een onvergetelijke ervaring. Enjoy Aussie!

  • 09 September 2017 - 13:14

    Mieke:

    Ha Monique,

    wat super dat je al goed gewend raakt. Je leert inderdaad tijdens zo'n reis ontzettend veel mensen kennen, maar dat komt ook omdat je er zelf open voor staat. Geweldig meid, je doet het toch maar in je uppie! Veel plezier verder en ik benieuwd naar je toekomstige verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13806

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: