Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Oktober 2017 | Australië, Darwin

Zo op naar Darwin.
Wat me opvalt is dat ik op geen enkel moment mijn paspoort heb hoeven laten zien. Inchecken doe je bij een balie en je dropt je bagage bij een band. Dan door security waarbij je gewoon water mee mag nemen. Alleen mijn puffertjes moesten toch echt apart. Lol.

In Darwin aangekomen zie ik meteen dat de omgeving anders is. Het is veel groener en lijkt het meest op een jungle. (Het weer past daar overigens perfect bij, lekker heet en klam.) De gebouwen zien er allemaal oud uit en een klein beetje vervallen. (Sommige dan, het ligt eraan waar bent)
Een ander opvallend gegeven is dat het hier 1.5 uur later is dan in Perth. Dat betekent dat ik nu 7.5 uur scheel met NL. (Ik heb nog nooit gehoord van een half uur tijdsverschil! Jullie wel? Ik dacht eerst dat het een grapje was..)

Op in een shuttle die me bij mijn hostel, The Youth Shack, zou droppen. Maar niet voordat hij 30 rondjes heeft gereden en iedereen heeft gedropt, ook al zat mijn hostel vaak op maar 1 minuut rijden. Crazy! Uiteindelijk heeft het me 2 uur gekost. En ik moest zo nodig plassen! Haha

In mijn hostel aangekomen, blijkt het een groot complex te zijn met vele backpackers. In eerste instantie denk je yeah! Veel mensen, dus kansen. Maar niets is minder waar. Iedereen is juist op zichzelf. Contact leggen gaat langzamer. Uiteindelijk ga ik met mijn kamergenoot, een Thais meisje, en 2 vrienden van haar een drankje doen. Genietend van mijn cider loopt er iemand naar me toe. Bleken we elkaar in Broome al tegengekomen te zijn!

Dinsdag 3 oktober zijn we samen naar de Botanical Garden geweest. Wat een mooi park!  Zoveel jungle achtige planten, wat gaaf! We hebben er een paar uur vertoeft. De dag werd afgesloten met een duik in het zwembad en een burger.

KAKADU NATIONAL PARK
Woensdag 4 oktober
Om 7.00 uur klaar staan, want ik word opgehaald met een klein busje waar 8 passagiers inpassen. 2 dagen fun met nog 5 anderen.

We beginnen bij de Adelaide river, daar gaan we met een klein bootje het water op. De grote regel is om niet buiten de boot te hangen en je moet blijven zitten waar je zit. Hmm.. dat klinkt onheilspellend. Niet lang nadat we vertrokken zijn zien we de eerste krokodil! Wauw wat zijn deze enorm. Ze worden gevoerd waardoor ze ook uit het water springen. Ge-wel-dig! Dat doen we een 45 minuten lang en op de terugweg komt er nog een verrassing. Ze voeren havikken, ook dat is magnifiek om te zien. Hoe ze naast en achter de boot vliegen en hun eten uit de lucht vangen. Prachtige vogels en zo dichtbij dat het lijkt alsof je ze kunt aanraken :)

Daarna door naar Bowalli naar het visitor centre om wat rond te neuzen en om een roofvogel te zien.

Tegen 14.00 uur waren we in onze slaapplaats Anbinik resort in Jabiru wat een grote keuken is met allemaal deuren er omheen. Onze slaapkamers.

Toen door naar Ubirr een park met veel aboriginals kunst op de rotsen. Uiteindelijk op een uitkijkplek de zonsondergang gekeken. Helaas niet zo mooi als sommige anderen. Maar nog steeds mooi. Het uitzicht was geweldig. Het contrast tussen rotsformaties en groene jungle achtige planten zag er mooi uit. Soms had het ook iets weg van een Afrikaanse savana.  Prachtig.

Donderdag 5 oktober
Om 7 uur zitten we met z'n allen aan het ontbijt. We willen enigzins voor de hitte bij maguk barramundi gorge zijn. Daarvoor moeten we eerst een kleine 20 minuten hiken.  Jep, we zullen er voor moeten werken in deze hitte (37 graden). Onderweg zijn er kleine wateren, maar er is een krokodillen gevaar :O al is die klein. Maar ze kunnen het nooit garanderen. Dat was best heftig haha. En betekent niet zwemmen. Aangezien jullie dit nu lezen ging alles prima en ben ik veilig. Ze zetten bepaalde vallen om ze terug te plaatsen na een wetseason (dat is het moment dat alles onder water staat hier en de krokodillen dus van plek kunnen wisselen) en ze kammen het hele gebied uit. Daarmee zorgen ze ervoor dat er geen krokodillen zijn in dryseason. 
Na die 20 minuten kwamen we bij een mooie gorge met een 99.9999% krokodillenvrije zone. Nooit 100% ieks. Dus enigzins gespannen ben ik wel. Het was wel erg lekker om even af te spoelen. Alleen de hike terug was weer lekker zweten.

Na een lunch gingen we door naar Ikoymarrwa (moline rockhole). Dat was ook een kleine waterval met een zwemgedeelte. We kwamen daar 2 aboriginals tegen die erg aardig bleken te zijn. Ze hadden muziek opstaan en waren lekker bier aan het drinken.

Hier was het water wat donker vanwege de regen. De precieze uitleg was wat vaag. Maar na een lekkere massage van de waterval was ik weer lekker fris.

En dat was het weer voor de tour. Het duurde ongeveer 4/5 uur voordat we weer terug waren in Darwin. De afstanden zijn zo groot hier. Je kunt het je niet voorstellen. 4 uur! Dan ben je zowat aan de andere kant van NL. Of sterker nog bijna in Parijs. En hier is het 'naast de deur'. Zo gek. Iedereen zegt het je voordat je gaat. Maar pas als je hier bent en ziet hoeveel er 'niks' is, gewoon planten of zand en dat uren lang. Dat is gewoon ongelooflijk. Al laat het je wel meer waarderen hoe fijn en klein NL is. Ahg wat zeg ik.. ik ben nog lang niet uitgekeken hier. Het heeft zo z'n charmes. Loving it!

In de avond was er een reünie met de girls van mijn tocht naar Broome. En dat was priceless. Ik realiseerde me meer dan ik deed hoe ik ze gemist had. Stuk voor stuk geweldige meiden en we hebben zoveel fun samen. Ze knuffelen me fijn en ze zeiden dat ze me zo gemist hadden! (Zij zijn door de Kimberleys naar Darwin gereden en omdat dit kamperen betekende ben ik toen afgehaakt! Haha)

We zijn een hapje gaan eten en omdat ik nu weer "bij de tour" hoorde kon ik gebruik maken van een deal. 15 dollar voor eten en malibu cola (of wat je maar wilde) + we kregen gratis champagne geserveerd door schaars geklede mannen want het was girlsnight!
Tussendoor ook nog even gedanst en met 3 meiden besloten dat we samen de oostkust gaan doen! Zo onwijs veel zin in!!

Helaas kon ik niet lang blijven want morgen 6.40 uur staat de bus klaar om naar Litchfield National Park te gaan.

LITCHFIELD NATIONAL PARK
Om 5.45 uur de wekker. Jeetje reizen is net hard werken. Het is niet alleen maar relaxen. Haha als je iets moois wilt zien is het vroeg uit de veren. We reden het plaatsje Batchelor in waar we een kleine slang vast mochten houden.
Een kwartier later zagen we hele grote mounds.  Die worden gemaakt door termieten. Ze creëren die dmv poep en overgeefsel en het zijn eigenlijk huizen voor de Queen. Het duurt een jaar om 10 cm te groeien en na 70 jaar is het ongeveer 7 meter hoog. En als de Queen sterft, sterft alles mee.
Toen reden we door naar Florence Falls. 1 waterval die opsplitst in 2 watervallen. Lekker krokodillenvrij zwemmen.

De volgende stop was Wangi Falls. Wederom 2 watervallen. Daar was een hele groep Mariniers uit Boston aan het showen. Hilarisch dat haantjes gedrag. Ze klommen allemaal hoog op de rotsen en sprongen in het water. Behoorlijk gevaarlijk dus.

Na een lekkere hamburger lunch door naar Buley Rockhole. Dat zijn allemaal kleine rockholes waar je lekker in kunt zwemmen.

Dus de dag bestond eigenlijk uit heerlijke zwemplekken! Jammer dat het niet zo heet was als gisteren. Al was het nog steeds heerlijk!

In de avond weer afgesproken met de meiden van mijn Broome trip en er een gezellige avond van gemaakt.

Zaterdag en zondag bestonden voornamelijk uit een poging tot het maken van een wandeling, maar we eindigden in het zwembad. Het is hier zo heet en luchtvochtig. Pff niet te houden.
Op zondag in de Wave Pool geweest, wat erg leuk was. Het is letterlijk een zwembad wat heel veel golven heeft. Dus het kind kwam in ons naar boven. In de avond de sunset bekeken vanaf het strand bij de sunset market en toen zat mijn tijd in Darwin er al weer op.

Maandag 9 oktober ga ik met de Greyhound bus naar Alice springs! Een ritje van 22 uur ongeveer. Jeej. Dus ik ga het me maar comfortabel maken!

Foto's komen later! Weet niet hoe goed de wifi is in de bus.

Xx liefs Monique

  • 09 Oktober 2017 - 12:03

    Nancy:

    Haa Zuss!

    Wat een leuke verhalen weer, maar BRRRRRRRR KROKODILLEN :O YAKS! ENG! ahahah stoer hoor, op zo'n bootje zitten er letterlijk langs varen !
    Blij dat je het gewoon kunt navertellen en er niks gebeurd is !
    En ja ja, niet alleen maar relaxen op je wereldreis haha! Je moet er wel iets voor over hebben hahaha!
    Dan voelt het voor ons iets minder erg haha, dan zijn wij niet de enigste die moeten werken :P

    Nou goodluck with your trip! En ik kijk weer uit naar je nieuwe verhalen :D !

    Have fun!!

    xxxxxxxxxxx

  • 09 Oktober 2017 - 13:55

    Saskia:

    Ha Monique,

    Wat leuk om al je avonturen te lezen en om foto's te zien! Echt fantastisch!

    Dikke X

  • 09 Oktober 2017 - 16:52

    Thea:

    Jeetje Monique, wat een avontuur en wat leuk om al die foto’s te zien. Ben echt jaloers hoor

  • 10 Oktober 2017 - 07:15

    Sabrina:

    Waaah ben t met Nancy eens hoor, krokodillen! Bikkel..
    Wel heel tof allemaal! Je hebt al zoveel gedaan en gezien en bent nog niet op de helft van je trip. Goed bezuuuuuug! Keep us posted lieverd! Xxxx

  • 10 Oktober 2017 - 09:13

    Mam En Pap:

    Tjonge jonge, Monique wat een verhalen, geweldig om mee te maken. En wat prachtige foto's. We genieten ervan.
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Knuffel Xxx mam&pap

Tags: Jungle, hitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 13861

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Thailand

10 Februari 2018 - 28 Februari 2018

Philippines

06 Januari 2018 - 10 Februari 2018

Discovering New Zealand with a straybus

03 September 2017 - 06 Januari 2018

Backpacking in Australië

Landen bezocht: