Sydney part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Sydney part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Sydney part 2

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Januari 2018 | Australië, Sydney

Zondag 31 december

Chaos, dat was de eerste gedachte.

Wat een mensen! Wij hadden verwacht dat het druk zou worden, maar zo druk?

We wilden er om 8.00 uur zijn, wanneer de deuren open gaan. Wetende dat we niet de enige zijn lopen we er naartoe, niet wetende dat het al zo onwijs druk zou zijn. Mary Booth reserve wordt gezien als een Premium spot. Het beste uitzicht vanuit de gratis plaatsen die er zijn. Er zijn dan ook veel gegadigden. We staan een uur in de rij om het gedeelte binnen te kunnen komen. Als we bij het grasveldje aankomen is het al chaos. Het lijkt al vol te zitten. Toch vinden we een klein plekje waar we plaatsnemen. In de stromende regen! Het klaart vast snel op.

Dat doet het inderdaad en dan hopen we weer op de regen want het is niet te houden zo warm. En aangezien het een grasveldje zonder bomen is, geen schaduw.

Het is vol, dat dachten we tenminste, maar gedurende de dag komen er steeds meer mensen die ook de kleine gaatjes tussen dekentjes opvullen en er genoegen mee nemen. Het is onbeschrijfelijk hoe zo'n dag voelt. Het is gek om te zien dat iedereen zo vroeg op pad gaat en naar het beste plekje zoekt. Het lijkt wel alsof er een boyband concert komt zoals in de jaren 90. Mensen kamperen er al in de nacht van zaterdag op zondag en mensen (zoals wij) zijn er 16 uur van te voren. Het is eigenlijk gekkenwerk. We lachen ermee want de sfeer is goed en we spelen spelletjes en eten hebben we meer dan genoeg. Het grappige is dat, ook al doe je niks, de tijd toch snel voorbij gaat.

Om 21.00 uur krijgen we een kinder vuurwerk show te zien, maar de echte klapper komt natuurlijk pas om middernacht.

Wat een gaaf vuurwerk was dat! Schijnbaar, las ik in de krant de dag erna, zijn er vele nieuwe technieken gebruikt wat het zo spectaculair maakten. En wij, Martin en ik, waren er bij! Getuige van dit mooie tafereel. Wauw wat een bijzonder moment. Wat een geweldige manier om een jaar af te sluiten en een nieuw jaar te beginnen. Ik vond oud en nieuw nooit zo bijzonder, maar dit jaar was het wel erg bijzonder. :)

Na het vuurwerk is binnen een uur bijna iedereen vertrokken. We wachten even tot de drukte voorbij is. Maar het was te verwachten dat dit langer dan een uur zou duren. Alleen op ons plekje konden 4.500 mensen zitten en het aangrenzende plekje had dacht ik 35.000 mensen. Bij het station aangekomen stond het rijen dik om überhaupt binnen te kunnen komen. We besloten nog een keer bij nacht de Harbour Bridge over te lopen en in het centrum meer geluk te zoeken. En dat hadden we. Om 3.00 uur waren we dan ook weer 'thuis' en konden we lekker naar bed.

Maandag 1 januari 2018

Wauw het is nog nagenieten van een overweldigende dag ervoor. We hebben heel lang in bed gelegen om er van bij te komen. Uiteindelijk zijn we pas rond 17.00 uur in de stad en besluiten we een hapje te eten en naar de bioscoop te gaan, the greatest showman. Heerlijk relax in het nieuwe jaar.

Dinsdag 2 januari

Het is een heerlijke warme dag. We pakken de bus, tram en dan de ferry naar Manly beach. We nemen een açai bol als ontbijtje en gaan snorkelen in Shelly beach. Helaas loopt Martin zijn snorkel de hele tijd vol, dus we besluiten lekker op het strand te gaan liggen. Boekje lezen, bruinen, heerlijk ontspannen. Als het koud wordt omdat de zon weg is gaan we lekker eten en reizen we weer een 1.5 uur terug.

Woensdag 3 januari

Wauw ik ben al 4 maanden hier. Het is voorbij gevlogen. Ik heb er geen erg in gehad. En man wat heb ik genoten. Vooral de laatste weken met Martin hier. Het was geweldig!

Ik begin de ochtend met een belletje naar Kim. Heerlijk om haar even te spreken. (4 maanden is ook lang genoeg ;))

Vervolgens willen we naar Sealife omdat het weer toch niet zo bijzonder is. Daar aangekomen staat er een enorme rij. Het is niet normaal druk. Beide houden we niet van zulke druktes en we besluiten naar de bios te gaan, Coco, een animatiefilm. Daarna gaan we thuis verder met nog een film. Heerlijk zo'n dag niks.

Donderdag 4 januari

We slapen uit en gaan pas in de middag naar de stad. We gaan heerlijk in the Botanical Garden liggen. De chips en wijn erbij, die zorgen voor nog meer genot. Heerlijk liggen in het zonnetje.

Om 21.00 uur mogen we maar de Sydney Tower om van een buffet te genieten. Voor 75 dollar mag je onbeperkt 1.5 uur eten en dat met een spectaculair uitzicht!

Het uitzicht is fantastisch, maar het eten echt slecht. Dus dat is een beetje jammer, maar we laten ons niet kisten. We genieten van het moois wat er te zien is.

Na deze ervaring willen we graag een drankje en een dansje gaan doen. Je zou zeggen: Sydney, een wereldstad, dat is niet zo moeilijk. Niets blijkt minder waar. We vinden genoeg barretjes etc, maar niks is gezellig druk of dansbaar. Heel veel is ook gewoon dicht!

Of het nu ligt aan de zomerperiode of omdat het geen vrijdag/zaterdag is, wij weten het niet. Balen doen we stiekem toch wel. Gelukkig vinden we in de wijk Kings Cross wel een tentje wat dansbaar is en waar mensen zijn. Maar na een uur hebben we het er wel gezien en gaan we lekker naar huis, maar bed.

Vrijdag 5 januari

Onze laatste dag samen en in Australia. Gelukkig is het prachtig weer en gaan we lekker naar Coogee Beach. Een heerlijke zonnige dag en een mooie manier om afscheid te nemen van Australia.

Morgen ga ik verder met mijn avontuur en moet ik helaas weer afscheid nemen van Martin. Iets waar ik al een week buikpijn van heb. Hem missen is het hele nadeel van mijn geweldige trip.

Ik ga afscheid nemen van een geweldig land. Het land waar alles uit de natuur je probeert te doden, maar de mensen super vriendelijk en gastvrij zijn, het land waarin je gratis kunt kamperen en je overal gratis toiletten kunt vinden, het land wat alles heeft qua natuur, van desert tot rainforest en alles even mooi is, het land van de kangaroos en de koalas, maar ook krokodillen en haaien, het land waarin je geen paspoort nodig hebt om nationaal te vliegen en je gewoon flessen water mee kunt nemen in een vliegtuig, maar ook naar een bios en dergelijke, het land waar je om de 1.5 uur factor 50 kan smeren, maar je nog steeds verbrand. En nu vergeet ik vast nog een heleboel. Kortom het land heeft veel te bieden en ik heb ervan genoten.

Dankjewel Australia, you where awesome!

Nu met een gemengd gevoel op naar Nieuw Zeeland! Miss you!

Liefs,

Monique

• 06 Januari 2018 - 11:42

Nancy:

Aaah jullie relaxfoto is zooo lief!!
    Mooie foto's en mooie verhalen weer!
    Ik leef helemaal met jullie mee, maar na 2 a 3 dikke maanden kunnen jullie elkaar weer knuffelen en niet meer hoeven loslaten!!
    Be safe in Nieuw Zeeland en wij kunnen samen gaan aftellen tot Thailand in zicht komt

• 07 Januari 2018 - 11:01

Mam&pap:

Fijn om te zien hoe jullie samen genoten hebben. We hebben een gedeelte van het spectaculaire vuurwerk gezien. Heel mooi!
    En nu op naar Nieuw Zeeland.

Heel veel succes
    Knuffel Xxx mam&pap