Sydney part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Sydney part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Sydney part 1

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 December 2017 | Australië, Sydney

Zaterdag 23 december

De laatste dag met onze Tony. We wilden eerst terug naar figure 8 pools, maar er zijn waarschuwingen afgegeven ivm het weer (schijnbaar).

We vinden het niet de moeite en gaan in plaats daarvan naar Manly beach. Dat is wat uit de buurt, dus nu we de auto hebben..

Het strand is druk bezocht. Niet gek als het 44 graden gaat zijn vandaag. Plek genoeg voor ons om er tussen te passen! Heerlijk even genieten van de zon.

We blijven daar tot een uur of twee en gaan vervolgens, lekker bruin, richting ons hostel voor de komende twee weken. Racecourse space pop up. Hey schijnt een universiteit te zijn waarvan de kamers in de zomer worden verhuurd. Onze tweepersoonskamer zit op de zevende verdieping met een mooi uitzicht op de skyline van Sydney. Extra bonus is onze eigen badkamer.

Als we zijn gesetteld brengen we de auto weg en gaan vervolgens door naar de stad. Een hapje eten. Als we weer in Darling Harbour rondlopen zien we een mooi park wat we gisteren nog niet gezien hebben. Daar is een groot scherm en binnen 10 minuten gaan ze Home Alone afspelen. We besluiten de film half mee te kijken en te genieten van de sfeer. Geweldig dat ze zoiets organiseren.

Wij vinden Sydney nu al leuk.

Zondag 24 december (kerst avond)

We ontbijten bij een bakker in de buurt en gaan in de middag naar Coogee beach. Dit strand is veel drukker maar heeft een gezellige sfeer.

Wanneer het weer omslaat gaan we toch maar terug en we zijn net voor de regen binnen. Fijn!

Als het is opgeklaard gaan we terug naar het centrum. We vinden een lekkere italiaan die open is en gezien de drukte erg goed. En dat was hij ook! We hebben heerlijk gesmuld en onze buikjes zijn weer rond.

Om 23.00 uur is er een dienst in de kathedraal en we besluiten er naartoe te gaan. (Misschien komen we dan in de sfeer?) Ze hadden een mooi koor en de dienst was goed. Aangezien die wel wat aan de late kant was zijn we doodmoe als we 'thuis' aankomen.

Maandag 25 december (kerstdag)

Kerst wordt hier anders gevierd dan thuis. Thuis ga je lekker uiteten of zit je knus thuis met je familie en vrienden. Hier ga je naar het park en neem je spullen mee om te bbqen. En daar doen wij graag aan mee :)

We gaan naar Centennial Park, vlakbij ons hostel. We vinden vele mensen met hetzelfde idee, en gelukkig met een gastvrij gevoel. We mogen een klein stukje van de bbq gebruiken voor onze kangaroo burgers en maiskolven.

We smikkelen heerlijk en genieten van het zomers gevoel. Maar het echte kerstgevoel zoals je dat thuis kent? Dat missen we een beetje. Klagen doen we er niet over want het is hier veel te leuk! :)

Dinsdag 25 december (Boxingday)

The opera house! Het iconische gebouw van Sydney, wat zeg ik, Australia, met de Harbour Bridge ernaast en de Botanical Garden als voortuin. Wat een geweldige omgeving. Het gebouw is kleiner dan verwacht, maar wat gaaf om na een kleine 4 maanden reizen eindelijk te zien! Een mooie afsluiter van Australia. Safe the best for last. En hoe mooi is het dat Martin aan mijn zijde is!

In de avond kleden we ons netjes, Martin in een blouse, korte nette broek, nette schoenen en een strikje en ik in een rode jurk. Op terug naar the Opera House. We gaan een show bezichtigen; the Unbelievables. En dat was het ook. Magicians, acrobaten, dansers, zangers alles was er. Een mooie show in een mooi gebouw.

We sloten de avond af met een cocktail om daarna met het thuisfront te skypen. Om drie uur 's nachts ging het licht uit, maar wat een dag.

Woensdag 27 december

We gaan op verkenning! Oud en nieuw komt dichterbij en we willen wel een goede plek.

We hebben the perfect spot gevonden op papier en we willen checken of dat ook daadwerkelijk zo is. En dat bleek ook zo te zijn! Good to know. :)

Een ander 'to do' ding was walking over the Harbour Bridge! Erg leuk om te doen en leuk om van het uitzicht te genieten.

In de avond naar the Moonlight Cinema. Een buiten bios in the Centennial Park. Een gave locatie met allemaal ligbedjes en een gezellige sfeer. (De ligbedjes moesten overigens gehuurd worden, maar wij zijn gewoon ergens in een vip area gaan zitten en kwamen er mee weg)

De film Murder on the Orient Express was een goede en we hebben er van genoten.

Donderdag 28 december

Het bekende Bondi beach, schijnt een van de beste stranden van Australia te zijn. Maar wij vinden het eigenlijk gewoon weer een ander strand als zovele. Wij vinden Manly beach bijvoorbeeld veel meer sfeer hebben. Genieten doen we toch wel van ons dagje strand en de heerlijke golven.

In de avond sluiten we af met de coastal walk van Bondi naar Coogee. Een lekkere avond wandeling en een goede afsluiter van een dag niks doen.

Vrijdag 29 december

Wij hebben nog wat 'to do' dingen op ons lijstje staan.

Anzac Memorial, helaas is deze under construction dus we zien er niet zoveel van.

Hyde park, een leuk parkje in het midden van het centrum.

Paddys market, een heerlijke grote markt zoals zovele maar het verveelt niet. In tegendeel, we amuseren ons prima. Het enige zeer opvallende feit is dat er alleen Chinese/Aziatische ondernemers zijn. Sowieso zijn er bijna alleen maar Chinezen in Sydney, het is bizar om mee te maken. We vragen ons af of er net zoveel in China zelf zijn? En of ze in China ook een Chinatown zit?

In de avond hebben we een leuk barretje gevonden in een buitenwijk van Sydney. Camel lounge heet het. En vanavond is er een Soul and Jazz avond met live optredens. We hebben een heerlijke avond en genieten van de muziek, sfeer, de wijn en de locals. Kortom een top dagje met een geweldige afsluiter.

Zaterdag 30 december

Voorbereidingen voor de grote dag. Morgen gaan we bivakkeren dus we hebben heel veel voedsel nodig. De ochtend staat dan ook in het teken van boodschappen doen.

In de middag gaan we nog een keer naar het centrum. Een nieuwe korte broek scoren want mijn oude is inmiddels gesneuveld.

We lopen weer door een nieuw gedeelte van Darling Harbour en daar worden we door een krokodil gegeten.. uh ik bedoel wij eten een krokodillenburger. Dat hadden we nog niet gedaan. Het smaakt naar een combinatie van kip en ei. Niet echt mijn ding. Al kan ik die wel van mijn bucketlist afstrepen.

Morgen oud en nieuw. Een ander bucketlist item. :)

Liefs,

Monique

• 02 Januari 2018 - 13:02

Sabrina:

Wat zijn jullie toch een knap stel!!!

• 02 Januari 2018 - 14:45

Nancy:

Ben het helemaal met Sabrina eens,
    Knapperds!! En wat een mooie foto's weer :D ! Geniet helemaal met jullie mee hihi!

• 03 Januari 2018 - 17:23

Mam&pap:

Ja heel fotogeniek zijn jullie, heel mooi en met kerst naar de kerk, alleen die krokodillenburger lijkt me niet zo ...
    Knuffel Xxx

Tags: sydney