Last week of camping in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu Last week of camping in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

Last week of camping in Australia

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 December 2017 | Australië, Sydney

Zondag 17 december

We rijden op tijd weg uit de prachtig mooie Blue Mountains, helaas. Het is echt te bewolkt en regenachtig. Door de bergen ziet het er niet naar uit dat het snel weg zal trekken. Dus dan maar op naar Canberra, de hoofdstad van Australia. Je hoort er weinig over en ook de Lonely planet beschrijft het nauwelijks. Maar goed, je kunt niet 4 maanden door het hele land reizen en dan de hoofdstad overslaan, vind ik.

Eenmaal daar aangekomen is het bloedheet. Rond de 40 graden hoorden we. We rijden door de stad en er is geen ... aan. Alles lijkt dood en uitgestorven. Winkels zijn dicht, er is geen kip op straat en er is ook niks te bewonderen. Geen architectuur, geen mooie parken, niks. Wat een afgang. En dat is dan de hoofdstad? Canberra sucks (sorry mensen). We proberen het wat op te vrolijken door naar de bios te gaan. Hebben we net super dure kaartjes gekocht, lopen we het gebouw uit en de straat door staat daar een bios deal. Voor maar 4 dollar meer hadden we er ook een hamburger bij. Damn it! We hadden er flink de balen in.

Gelukkig was Thor een leuke film en sloten we het goed af.

Maandag 18 december vluchten we de stad uit op weg naar Hyams beach. Een klein strandje in Jervis Bay. Mooi wit strand. We overnachten op een camping in een dorpje verder op. Daar besluiten we 2 nachten te blijven. Even wat rust pakken. Het is een geweldige camping!! Er lopen kangaroos rond, zoveel kun jij je niet voorstellen. Ze zijn niet bang en ze komen gewoon bij je staan. Alsof het je huisdier is. We aaien er genoeg en het geeft zeker een extra dimensie aan de sfeer. Heerlijk!

Dinsdag 19 december

Wakker worden met een kangaroo naast je deur is toch wel erg leuk! Vandaag besluiten we om pannenkoeken te eten als ontbijt. Een heerlijke relaxe ochtend.

Vervolgens gaan we naar Jervis National Park en maken een wandeling door de Botanical Garden. Omdat het zo warm is besluiten we een strandje op te zoeken. Het strand is heerlijk verkoelend en er is niemand te bekennen. Wat vervelend zeg...

Woensdag 20 december rijden we door naar Kangaroo Valley en we doen helemaal niks. Het is zo vies warm dat het erg benauwd is. Mijn lijf voelt er slap door, dus rusten is het beste wat we kunnen doen.

We vinden een geweldig mooie camping plaats midden in de natuur en hij is nog gratis ook.

Wanneer bijna zonsondergang is komen er allemaal wombats tevoorschijn. Het is een geweldig gezicht. Ze zien er echt uit alsof je ze moet knuffelen. Het zijn net kleine beertjes.

Wanneer we een filmpje kijken in de campervan voelen we alles ineens opeens op en neer gaan. Dit hadden we al gehoord dat het zou gebeuren. Het is hilarisch. Een wombat is zich aan het krabben aan je auto. Haha.

Een prachtige plek met veel eendjes, wombats, kangaroos en vogels. Goed onderhouden en prima faciliteiten. En dat gratis! Dat kunnen we ons niet voorstellen. In Australië is zoveel gratis te vinden. Hoe doen ze dat toch? Echt een voorbeeld voor Nederland als je het mij vraagt.

Donderdag 21 december

Wollongong. Een stadje niet zo ver van Sydney vandaan. We hebben gehoord van locals dat dit best leuk is.

Het is een klein stadje met een strand. Het strand is onwijs lelijk aan de rechterkant, vanwege allemaal industrie. Aan de linkerkant is het mooier met een vuurtoren als uitzicht.

We lopen door het kleine centrum en hebben zin in de bioscoop. Wonder. Wij vinden het een goed verhaal en een mooie film.

In de avond zijn we op zoek naar een slaapplek. Maar in de omgeving is niks te vinden. Wat we vinden is duur of volgeboekt.

We rijden een stukje terug en vinden een prima rest area. Lekker gratis slapen.

Vrijdag 22 december

Royal National Park staat op de planning en met name de bekende figure 8 pools. Als we daar aan komen verteld een ranger dat het gevaarlijk is om daar nu naartoe te gaan. Blijk je ze alleen maar te kunnen zien als het eb is, en je raadt het al, nu is het vloed. Ofja, eer dat we daar zijn (1 uur lopen) dan is het vloed. Damn it. Dat wisten we niet.

We kijken heel even naar een slaap plek voor vanacht. Er is wederom niks te vinden. Rot omgeving om te kamperen zeg.

We besluiten dat we toe zijn aan Sydney en vinden een hostel in een buitenwijk. Dan kunnen we alvast iets van Sydney zien.

We zien Town Hall, Queen Victoria Building, Martin Place en Darling Harbour zien we al.

In de avond eten we in een sport bar welke vast zit aan een casino. Erg leuk en lekker gegeten.

Morgen gaat Tony onze Toyota weer terug naar Jucy, helaas! Jammer genoeg niet geweten dat onze laatste overnachting al is geweest, maar hij heeft ons zeker heel veel plezier gegeven. Het afscheid zal moeilijk worden, maar we moeten sterk zijn. Tony moet verder met zijn leven en wij ook.

Vanaf nu even lekker twee weken genieten in Sydney!

Liefs,

Monique

• 25 December 2017 - 09:54

Thea:

Ha Monique en Martin,
    Weer een kei leuk verhaal, altijd leuk om te lezen. Nu lekker samen van Sydney genieten.

• 25 December 2017 - 12:18

Nancy:

Hahaha wat moet ik toch soms lachen om je verhalen , ik zie het je al helemaal vertellen met alle gebaren erbij hihi!
    Wat een mooie beestjes allemaal, breng er even van allemaal 1 mee haha! Dan heb ik ook nieuwe huisdieren :D !
    Mooie foto's en geniet ervan met z'n tweetjes!

xxx liefss

ps. hier is het nu 1e kerstdag, best raar idee om dit jaar zonder jullie te moeten vieren...

• 26 December 2017 - 08:49

Mam&pap:

Het is er overal mooi tenminste wat we ervan zien.
    We hebben niet echt het "kerstgevoel" zonder jullie!

Knuffel xxx
    mam&pap

• 31 December 2017 - 20:03

Lia:

Weer zo'n leuk verhaal. Geweldig.

Tags: wombat, kangaroo