K'Gari - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu K'Gari - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Monique Schroeders - WaarBenJij.nu

K'Gari

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 December 2017 | Australië, Hervey Bay

Maandag 4 oktober is het gelijk vroeg uit de veren (5.00 uur) want we hebben een leuke excursie op de planning staan. We gaan namelijk naar K'Gari ook wel bekend als Fraser Island. We hebben geluk dat we met Dropbear mee kunnen. Dat is blijkbaar de nummer 1 organisatie die je kunt hebben. We gaan het ondervinden.

Bij het kantoor aangekomen krijgen we een instructie video en mogen we vervolgens in 4wd naar Rainbow Beach rijden. We zitten samen met Tom en Ziggi (uit Engeland) in onze later genoemde Lily the Land rover. Het klikt meteen en we kletsen wat af.

Onderweg zien we een paar kangaroos. Martin valt dus meteen met zijn neus in de boter. Happy him!

In Rainbow Beach komen er nog 4 Aziatische meiden in onze auto. (Ja je kunt er met 8 man in!) En we rijden naar de ferry om naar het eiland te kunnen gaan.

De regen komt er met bakken uit, maar stiekem is dat juist vet. Als je door een plas rijdt, spat het heerlijk omhoog. Iedereen met een rijbewijs en boven de 21 mag rijden. Dus we wisselen lekker af.

Deze trip is eigenlijk kamperen, maar omdat het er met bakken uitkomt, besluit Dave (onze tourguide) dat we in het Beach house hostel mogen slapen vanacht. (Zeer happy me :) )

Na een overheerlijke uitgebreide lunch is het gelukkig opgeklaard en rijden we echt door het eiland. We bekijken the Maheno Schipwreck die op het strand aangespoeld ligt. Best vet om te zien.

Ernaast ligt Eli Creek. Dat is een laagstaand riviertje waar we met z'n allen naar beneden stromen. Nou ja.. eigenlijk tijgeren we door het water haha.

Vervolgens naar een mooi lake om te zwemmen.

In de avond weer heerlijk gegeten (steak met veel groente) en vervolgens heeft Dave uitgelegd wat een didgeridoo is, hoe die gemaakt worden, wat de lengte betekent, waar ze voor gebruikt worden, maar het leukste was nog hoe je ze bespeeld en wat de verschillende geluiden betekenen. Hij heeft ons vervolgens een verhaal verteld op de didgeridoo (want het is geen muziek, het zijn verhalen) en wij mochten het ook proberen. Vrouwen mochten de originele niet gebruiken omdat in de aboriginals cultuur alleen mannen het instrument bespelen. Gelukkig had hij een namaak en probeerde ik het ook eens. Hilarisch. Er kwam geen geluid uit!! Alhoewel, niet het geluid wat er uit hoorde te komen... laten we het daar op houden.

Tom, Ziggi, Martin en ik speelden nog wat kaartspelletjes en waren de laatste die naar bed gingen. Wat een top dag!

Dinsdag 5 december worden we gewekt met een didgeridoo. Dat is nog eens leuk wakker worden.

Vandaag begonnen met een top ontbijt. Tom, Ziggi, Martin en ik claimen Lily als de onze en er sluiten 4 andere mensen aan. Erg gezellig. We rijden de hele dag door het eiland naar verschillende lakes en genieten enorm.

Vooral het rijden maakt het ongelooflijk vet! Mijn eerste keer 4wd en dan zo'n geweldig parcours. Kuilen, heuvels, water, zand er is van alles wat. En het verbaasde me dat (nat) strand rijden eigenlijk het moeilijkste was.

In de middag zien we 2 keer een dingo lopen over het strand. Super vet. Martin is echt een geluksvogel.

In de avond, na wederom een heerlijke maaltijd, bleek er een moonrise te zien te zijn! Hebben jullie die ooit gezien? Wij nog nooit. Dus wij met z'n vieren richting strand. En wauw! Wat was dat indrukwekkend. De maan is zo fel en oranje, dat je bijna denkt dat het nep is. The pictures didn't capture the beauty. Die zijn daarom ook weer verwijderd. Maar wij hebben het mooi in ons geheugen opgeslagen! Een mooi moment met mooie mensen.

Daarna hebben we ons geamuseerd met sterretjes en hebben we filmpjes gemaakt. Hilarisch om gelachen, kortom weer een top dag afgesloten met een topavond. We hebben ons nog even opgewarmd bij het kampvuur en zijn vervolgens lekker gaan slapen.

Woensdag 6 december

De laatste dag K'Gari. So we better make the most out of it.

Vandaag zijn we naar Lake McKenzie en central station rainforest geweest.

Tijdens de lunch zien we een grote leguaan, erg indrukwekkend ook.

Na de lunch bezochten we Indian Head. Een bijzondere en tragische plek in de aboriginals cultuur. Het is een plek waar vele hun leven hebben verloren omdat de 'politie' of dergelijke dienstdoenden hun eraf duwden. Ze werden namelijk gezien als a) niet mens en b) vreselijke, gevaarlijke wezens. Dit kwam omdat ene mevrouw Fraser, wie een schipbreukeling was en door de aboriginals gered en verzorgd werd, beweerde dat ze mishandeld was. Een grote leugen! Met tragische gevolgen. De indiginous people moesten uitgeroeid worden. En een klopjacht begon. Een heftig verhaal maar wel goed om te delen. Hoe meer we bewust zijn, hoe meer begrip er is en respect voor de cultuur.

Er is ons dan ook gevraagd om niet op het einde van de rots te gaan staan, uit respect voor deze overledenen.

Na zo'n verhaal ga je toch op een andere manier de rots op. Je kijkt met andere ogen om je heen en krijgt de kriebels als je dicht bij het einde van de rots komt.

Om weer even bij te komen gaan we naar de champagne pools om lekker af te koelen.

Zo komt weer een geweldig avontuur tot een einde. We hebben nog een lange terug weg met Tom en Ziggi, wat erg gezellig is.

In Noosa aangekomen eten we een hapje en gaan terug naar onze kampingplek.

Donderdag 7 december gaan we even terug naar onze ontmoetingsplaats om het uitzicht nog eens in ons op te nemen. Wat een prachtige plek. En voor ons nog mooier omdat we er een geweldige herinnering hebben.

In de middag lopen we de coastal walk in Noosa en die is geweldig! Mooie uitzichten op de zee en een flinke wandeling. We zien ook wat meer van het dorpje/stadje zelf en dat ziet er erg leuk en pittoresk uit. Wederom een top dag gehad. Helaas geen koala's gezien, maar dat mag de pret niet drukken.

In de avond slapen we op een rest area, wat gratis slapen betekent!

Morgen op naar Australia zoo!!

Liefs,

Monique

• 14 December 2017 - 10:56

Nancy:

Geweldig om te lezen en te zien op de foto's!
    Ik beleef het helemaal met jullie mee, haha!

Geniet ervan saampjes :D ! XX

• 14 December 2017 - 17:08

Mam&pap:

Sjoeën, sjoeën, auch fein foto's.

knoevel,gr.Xx
    mam&pap